مهدی تهرانی: از همان هفته اول اکران قوی سیاه (black swan) هم منتقدان و هم تماشاگران بیش از هر چیز از نوع بازی و فیزیک حرکتی ستاره فیلم یعنی ناتالی پورتمن؛ به وجد آمده بودند.

Black Swan

داستان فیلم روایت زندگی یک بالرین جوان روان پریش است که علیرغم استعداد بی حد و درخشانش ؛ تحمل مصایب روحی و روانی اش را برنمی تابد. من فیلم را نپسندیدم. و این یک اظهار نظر شخصی است. همچنانکه نمی توانم فیلمبرداری زیبا و لطیف و حتی آرامش بخش و بالانس متیو لی باتیک را انکار کنم. بله قوی سیاه فیلم خوش ساختی است. چنانچه شما با صحنه های سادو مازوخیستی مشکلی نداشته باشید البته.

هم چنین در باره کارگردان فیلم باید اضافه کنم که دارن آرونوفسکی اول بار در اسکار سال 2000 با فیلم خوش ساخت و به یادماندنی مرثیه‌ای برای یک رویا خودش را مطرح کرد. او  همچنین به خاطر فیلمی که دوسال پیش ساخت و در آن ستاره فیلمش میکی رورک ؛ در نقش یک کشتی گیر نمایشی ؛ پرچم کشورمان را شکست ؛ می تواند در ذهن ایرانیان علاقمندان  به سینما مانده باشد.

 دو سال پیش کشتی گیر به‌عنوان سومین اثر آرونوفسکی باعث تثبیت او شد و حالا قوی سیاه دیگر حسابی جایگاه این کارگردان 42 ساله را محکم کرده است. آرونوفسکی از معدود کارگردان‌های هالیوود است که هاروارد درس خوانده و درآخر این‌که در کنار ناتالی پورتمن؛ و خود آرونوفسکی تقریبا دو سوم عوامل فیلم قوی سیاه نیز یهودی هستند.

کد خبر 128151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز