مهدی تهرانی: گرانترین انیمیشن تاریخ سینما با بودجه ای حدود 200 میلیون دلار به نوعی یکی از محبوبترین و تماشاگر پسند ترین‌ها نیز به شمار می‌آید.

داستان اسباب بازی 3 / فیلم

داستان اسباب بازی 3 آنقدر خوب از کار در آمد که جدای از فروش یک میلیارد دلاری اش ؛ تحسین منتقدان را نیز برانگیخت و ضمنا نه تنها به عنوان یکی از نامزدهای بهترین انیمیشن سال انتخاب شد که جزو نامزد های بهترین فیلم هم قرار گرفت.

جان لستر 54 ساله که به درستی یکی از ارزنده ترین انیماتورهای  معاصر شناخته می شود برای تهیه داستان اسباب بازی 3 کمی محتاطتر عمل کرد. و برای کارگردانی این انیمیشن مهم لی آنکریچ را برگزید که هم بیش از 20 سال سابقه کار داشت و هم در دو قسمت قبلی از دستیاران خودش بود.به هرحال این بار قرار است با اندی دیویس در 18 سالگی روبرو شویم نه آن پسر فسقلی دو فیلم قبلی. در این قسمت اندی که دبیرستان را با موفقیت به اتمام رسانیده قرار است سه روز دیگر عازم کالج شود و به یاد دوران کودکی تصمیم میگیرد چند تا از عروسکهای دوران کودکی را با خود همسفر کند. در این بین وودی که همراه اصلی او خواهد بود اما برسر دیگر عروسک ها چه آمده است؟...

داستان اسباب بازی 1 ؛ به کارگردانی جان لستر ؛با بودجه ی 30 میلیون دلاری در سال 1995 رونمایی شد و فروشی بالای 330 میلیون دلار بدست آورد.4 سال بعد در  1999 قسمت دوم آن رنگ پرده نقره ای را به خود دید. این بار بودجه ی این کارتون به 90 میلیون دلار رسید و فروش آن نیز شگفت آور بود ؛ چیزی حدود 500 میلیون دلار!

حالا قسمت سوم با 200 میلیون دلار هزینه تولید ساخته شده و بالای یک میلیارد دلار در گیشه فروخته است. داستان اسباب بازی از معدود کارتون هایی است که دنباله سازی هایش هم به لحاظ تجاری و هم به خاطر ارزش هنری اش موفق بوده است.

کد خبر 128267

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز