همشهری آنلاین: امدادگران جمعیت هلال احمر استان هرمزگان 130 مسافر یک فروند تندرو مسافربری را سه‌شنبه (3 اسفند) در حال غرق‌شدن بود، در نزدیکی اسکله شهید حقانی نجات دادند.

کشتی

 علی اعمی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان در گفت‌و گو با ایسنا، در این باره گفت: در ساعت 9 صبح روز گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر این استان که در اسکه شهید حقانی مستقر بودند، با صحنه عجیبی روبرو شدند.

 وی یادآور شد: امدادگران با مشاهده یک فروند شناور تندرو مسافربری دریافتند که این کشتی در حال غرق شدن است، به گونه‌ای که تعدادی از مسافران وحشت‌زده برای نجات جانشان خود را به دریا می‌انداخته‌اند.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان خاطر نشان کرد: تعدادی از امدادگران مستقر در اسکله با استفاده از یک دستگاه شناور نجات، خود را به کشتی رسانده و 130 مسافر این کشتی را نجات دادند.

 اعلمی گفت: این کشتی تندرو مسافربری به نام «یاسین 110» در حال تردد از بندرعباس به قشم بوده که در طول مسیر و در نزدیک اسکله شهیدحقانی پس از برخورد با جسم سخت از ناحیه عقب کشتی دچار شکستگی شده و در حال غرق‌شدن بود.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان تصریح کرد: پس از اعلام این خبر،20 امدادگر دیگر به همراه تجهیزات امداد و نجات دریایی و غواصی به همراه دو دستگاه آمبولانس و دو دستگاه خودروی نجات به منطقه اعزام شدند.

 به گفته اعمی امدادگران هلال احمر پس از انتقال مسافران به ساحل با استفاده از یک کشتی دیگر این شناور شکسته را به سمت اسکله هدایت کرده، اما به دلیل شدت آسیب‌دیدگی این کشتی امدادگران نتوانستند این کشتی را از غرق‌شدن نجات دهند و این کشتی تندرو مسافربری بطور کامل زیر آب رفت.

کد خبر 129037
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز