دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای نشست خود با خبرنگاران به سوا‌ل‌های مختلف از جمله حصرخانگی سران فتنه، پرونده شرکت بیمه، کهریزک، باغ قلهک، فائزه هاشمی و برخی بازداشت‌های اخیر پاسخ داد.

غلامحسین اژه‌ای سخنگو دادستان

 به گزارش ایسنا وی درباره پرونده عقرب سیاه، اظهار کرد: این فرد بر اساس جرایم متعددی که مرتکب شده بود به 10 سال حبس، شلاق و جزای نقدی محکوم شد و حکم وی در مرحله‌ اجراست.

 رئیس قوه شخصا پرونده عقرب سیاه را پیگیری می‌کند

 وی با اشاره به اتهام تجاوز به عنف در این پرونده، افزود: دادگاه، متهم را از این اتهام تبرئه کرده بود که ریاست قوه‌ قضاییه شخصا این پرونده را پی‌گیری کردند و بدون اغراق کل پرونده را مورد مطالعه قرار دادند. سپس نسبت به این تبرئه اعتراض داشتند منتهی مدعی‌العموم و شکات می‌توانند به رای صادره از سوی دادگاه اعتراض کنند تا مراحل بعدی را طی کند.

 وی در بخش دیگری از اظهارات خود خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم در جهت معرفی اشرار و کسانی که در زمینه‌ توزیع مواد مخدر تلاش می‌کنند همکاری خوبی با دستگاه قضایی دارند که باید از آن‌ها تشکر کرد.

 دادستان کل کشور ادامه داد: از نیروی انتظامی نیز تشکر می‌کنیم؛ زیرا در عین حالی که از توزیع‌کنندگان جزء مواد مخدر غافل نیست، اما بیشتر تمرکز خود را روی قاچاقچیان اصلی و باندهای توزیع عمده‌ی مواد مخدر گذاشته است. بحمدالله اقداماتی در ماه‌های اخیر و به‌ویژه در بهمن ماه داشتیم که رضایت‌بخش بود.

 تعدادی از قاچاقچیان مواد مخدر اعدام شد‌ه‌اند

 وی گفت: در شهرهای یزد، اصفهان، کرمان و خراسان جنوبی تعدادی از افراد که در امر مواد مخدر فعالیت‌های سنگین داشتند طبق قانون محاکمه و محکوم به اعدام شدند که پس از تایید حکم و طی مراحل قانونی، مجازات آنها به مرحله‌ی اجرا درآمد.

 وی گفت: در این میان چهار نفر در حمل 300 کیلوگرم هروئین مشارکت داشتند، فردی هم بود که 31 کیلوگرم کراک به همراه داشت و یک نفر دیگر 60 کیلوگرم مرفین حمل می‌کرد.

 4 متجاوز به عنف اعدام می‌شوند

 دادستان کل کشور تاکید کرد: ما مصمم هستیم با کسانی که آرامش و آسایش مردم را به هر نحو به خطر می‌اندازند برخورد کنیم؛ لذا حکم چهار نفر از کسانی که در تهران، پاکدشت و بعضی از شهرهای نزدیک به پایتخت اقدام به آدم‌ربایی و تجاوز به عنف کرده بودند صادر شده و تشریفات اجرا را طی می‌کند.

 محسنی اژه‌ای ادامه داد: از همین قبیل فردی در تربت حیدریه بود که حکم وی نیز در دیوان عالی کشور تایید شد. هم‌چنین حکم فردی که در قزوین اقدام به قتل چند نفر کرده است مورد تایید دیوان عالی کشور قرار گرفت. در اصفهان نیز افرادی بودند که دست به سرقت مسلحانه زده و ایجاد رعب و وحشت کرده بودند که پرونده‌ آنان نیز مورد رسیدگی قرار گرفت و حکم آن‌ها صادر شد اما این حکم هنوز قطعی نشده و در دیوان عالی کشور مطرح رسیدگی است. هم‌چنین در مشهد کسانی با ایجاد رعب و وحشت اقدام به سرقت مسلحانه کرده بودند که حکم آن‌ها صادر شده و مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

 وی در مورد پرونده‌های زمین‌خواری نیز تصریح کرد: سیاست دستگاه قضایی برخورد جدی و قاطع با کسانی است که با جعل و ترفندهای خاص اقدام به تصرف اراضی دولتی می‌کنند.

 وی با ذکر مثال‌هایی در این زمینه گفت: در همین راستا پرونده‌هایی در کرج و قزوین تشکیل شده که کیفرخواست پرونده‌ کرج به دادگاه ارسال شده و در مورد پرونده قزوین نیز افرادی بازداشت شده‌اند که متاسفانه برخی از آن‌ها کارمندان اداره ثبت اسناد بوده‌اند.

 سخنگوی قوه‌ قضاییه هم‌چنین درباره ورود مواد مخدر به زندان خاطرنشان کرد: خوشبختانه برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به زندان اقدامات خوبی از سوی سازمان زندان‌ها صورت گرفته که موثر بوده است، اما باید این اقدامات ادامه پیدا کند. در این راستا افرادی نیز که اقدام به ورود مخدر به زندان می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند و متاسفانه افرادی نیز در همین رابطه محکوم به اعدام شده‌اند.

 وی به شهروندان هشدار داد که مراقب باشند تا در دام قاچاقچیان مواد مخدر و افرادی که از این طریق اقدامات مجرمانه‌ای صورت می‌دهند نیفتند؛ زیرا جرایم مرتبط با مواد مخدر، مجازات‌های سنگینی در پی دارد.

 اقدام قضایی در مورد سران فتنه صورت گرفته است

 سخنگوی قوه قضاییه در بخشی از نشست خبری‌اش با خبرنگاران و در پاسخ به سوالی اعلام کرد که ارتباطات تلفنی و غیرتلفنی سران فتنه محدود شده و اکنون آنها در محدودیت به سر می برند.

خبرنگاری با اشاره به برخورد قوه قضاییه با عوامل فتنه طرح سوال کرد که برخی موضوع حصر خانگی سران فتنه را مطرح می‌کنند کیفیت رسیدگی به اتهامات آنان چگونه است؟ محسنی اژه‌ای در پاسخ گفت: فتنه زمانی است که قضایا مبهم باشد و مرزها روشن و شفاف نباشد امروزه قضایا روشن شده است، تحریکات بیگانگان اجانب واضح و روشن است و اکنون ضد انقلاب به صورت عریان به میدان آمده و طبیعی است که از این به بعد سیاست برخورد با آنها نیز متفاوت خواهد بود. البته با روشن شدن قضایا بسیاری، از اقدامات ضد انقلابان و اجانب برائت حاصل کرده و می‌کنند که این فضا درست است.

 محسنی اژه‌ای با بیان اینکه برخوردی نشده یا نخواهد شد درست نیست، گفت: اقدام و برخورد شده است، اقدام قضایی نیز صورت گرفته، اتمام حجت‌ها و هشدارها انجام شده و مجموعه اینها سبب شده که این جریان رسوا شود و آنان نه تنها جایگاهی در میان مردم ندارند بلکه ضد انقلاب‌ها نیز آنها را مسخره می‌کنند.

 سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در خصوص سران فتنه پس از اتمام حجت‌ها در قدم اول ارتباطات آنها اعم از رفت و آمد و ارتباطات تلفنی و غیرتلفنی آنان محدود شده و اگر چنانچه اقتضائات فراهم شود قدم‌های بعدی نیز برداشته خواهد شد و اکنون آنها در محدودیت به سر می برند.

 گزارشی درباره‌ی فائزه هاشمی نیامده است

خبرنگاری از سخنگو دستگاه قضایی، سوال کرد که آیا دستگاه قضایی بنا ندارد به اتهامات فائزه هاشمی که در روزهای اخیر نیز دستگیر شده بود رسیدگی کند؟ محسنی اژه‌ای پاسخ داد: اخیرا گفته شد که وی دستگیر و آزاد شده است ولی از ناحیه نیروی انتظامی در خصوص وی نه گزارشی به صورت رسمی به قوه قضاییه واصل شده و نه کسی را تحویل داده‌اند. من نیز شنیدم که وی را حدود یکی دو ساعت در یکی از خیابان‌ها نگه داشته‌اند. به قوه قضاییه هیچ گزارش رسمی از ناحیه نیروی انتظامی و یا هرکسی که وی را مورد سوال و جواب قرار داده نرسیده است.

  اطلاعی از عوامل تروز شهید ژاله ندارم

 سخنگوی دستگاه قضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر دستگیری عوامل به شهادت رسیدن «صانع ژاله» گفت: به دلیل اینکه تحقیقات این پرونده تکمیل نشده و به قوه قضاییه ارسال نشده اطلاعات دقیقی در این خصوص ندارم.

 مشکل قوه قضاییه جدی است

سخنگوی قوه قضاییه در مورد کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دستگاه قضایی گفت: زمان رسیدگی‌ها کاهش یافته ولی باید کمتر شود یکی از دغدغه‌های قوه قضاییه از سال‌های دور این بوده که اگر مردم تظلم‌خواهی و یا طرح شکایتی می‌کنند به پرونده آنها سریع‌تر رسیدگی شود زیرا این امر هم به نفع قوه قضاییه و هم به نفع مردم خواهد بود اما این موضوع مستلزم موارد متعددی از جمله داشتن نیروهای قضایی و اداری به اندازه کافی است.

 وی ادامه داد: در این زمینه مشکل قوه قضاییه جدی است و انشاءالله دولت و مجلس در این زمینه نگاه ویژه‌ای به قوه قضاییه کنند و اگر قوه قضاییه را در بودجه در خصوص افزایش نیرو و امکانات یاری نکنند مشکلات کماکان به قوت خود باقی خواهد ماند. براساس آمار ارائه شده قوه قضاییه دو هزار کارمند از پست‌های مصوب کم دارد.

 سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: در خصوص بودجه قوه قضاییه با توجه به کسری‌های متفاوت در سالهای گذشته نیاز است جهشی در بودجه صورت گیرد اگر دولت و مجلس جهشی دربودجه قوه قضاییه اعمال کنند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

 جرم مرتکبان در خارج از کشور قابل پیگیری است

 خبرنگاری با بیان اینکه عده‌ای در خارج از کشور جریان فتنه و ضد انقلاب را در داخل به عنوان مثال «شیرین عبادی» همراهی می‌کنند از سخنگوی قوه قضاییه سوال کرد که آیا قوه قضاییه آنها را محاکمه خواهد کرد؟ محسنی اژه‌ای پاسخ داد: کسانی که مرتکب جرم شده و تبعه ایران هستند حتی اگر در خارج از کشور باشند و علیه ایران مرتکب جرم شوند، این موضوع قابل پیگیری است و اقدام نیز خواهد شد و این روسیاهی است که برای آنان باقی می‌ماند.

 محسنی اژه‌ای تاکید کرد: حتما برای این افراد پرونده تشکیل خواهد شد و آنها باید تعقیب شوند و اگر به ایران نیز بیایند محاکمه خواهند شد.

 آخرین وضعیت پرونده انبوه‌سازان شفق

 محسنی اژه‌ای در خصوص آخرین نتایج پرونده انبوه‌سازان شفق اظهار کرد: اهتمام قوه قضاییه این است که مردم به حق و حقوق خود برسند متهمانی که در این پرونده‌ها بیشتر مرتکب جرم شده‌اند اکنون در زندان به سر می‌برند. قوه قضاییه تلاش کرد علاوه بر مجازات مجرمان مردم نیز را به حق خود برساند. رییس قوه قضاییه شخصا در این خصوص جلسه گذاشتند و دادستان تهران و رییس دادگستری استان تهران را خواستند و قاضی جدیدی را نیز برای این پرونده قرار دادند. همچنین به کمیته سه نفری که هنوز در خصوص برخی مسال مشاوره می‌دهند تاکید کردند که موضوع را پیگیری کنید.

 وی افزود: اکنون مشکلات در این زمینه مشخص شده اموال مشخص شده و در این خصوص برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است. در 509 مورد افراد فراخوان شده‌اند و با آنها صحبت شد و پروژه‌ها آرام آرام تحویل آنها داده می‌شود. تعدادی پنج‌شنبه هفته قبل تحویل داده شد و تعدادی نیز پنج‌شنبه هفته جاری تحویل داده می‌شود. ما از کسانی که شاکی این پرونده هستند درخواست می‌کنیم که دادگاه را برای رسیدگی به این پرونده همراهی کنند.

 مدرکی علیه انگلیسی‌ها وجود ندارد

 سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: هیچ مدرکی دال بر تصرف غاصبانه باغ قلهک توسط انگلیس در محاکم کیفری و حقوقی ما وجود ندارد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خود با خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در خصوص سرنوشت باغ قلهک اظهار کرد: بر اساس پیگیری‌هایی که انجام داده‌ام هیچ مدرکی مدال بر اینکه باغ قلهک به صورت غاصبانه توسط انگلیس تصرف شده باشد، در محاکم کیفری و حقوقی ما وجود ندارد.

 وی افزود: هیچ کس نیز از مراکز رسمی چنین ادعایی را مطرح نکرده و شکایت یا گزارشی از جانب مراکز رسمی و وزارت خارجه در این زمینه مطرح نیست.

 پرونده بیمه متهم دیگری نیز دارد

 دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی دیگر در مورد آخرین وضعیت پرونده اختلاس از بیمه ایران با بیان اینکه دو جلسه‌ این دادگاه برگزار شده و جلسات ادامه می‌یابد، خاطر نشان کرد: این پرونده تنها نسبت به همان 54 نفر در دادگاه در حال رسیدگی است زیرا برای این افراد کیفرخواست صادر شده و پرونده تکمیل شده است اما متهم دیگری نیز هست که تحقیقات در مورد وی ادامه دارد و از این جهت نمی‌توان گفت که پرونده همه متهمان این پرونده به دادگاه ارسال شده است.

 وی افزود: مدت زمان رسیدگی به این پرونده بستگی به دفاعیات و اخذ نظرات کارشناسی توسط دادگاه دارد.

 سخنگوی قوه قضاییه درخصوص علت مطرح شدن این پرونده در دادگاه کیفری استان نیز گفت: از آنجا که در کیفرخواست صادره به ماده 4 قانون تشدید مجازات ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری اسناد شده و در این ماده مجازات‌های 15 سال حبس تا حبس ابد و حتی مفسد فی‌الارض پیش‌بینی شده است لذا رسیدگی به آن در صلاحیت دادگاه کیفری استان بوده است.

 دادستان کل کشور در پاسخ به سوال دیگری در مورد نحوه نظارت بر رفتار و عملکرد قضات تصریح کرد: قطعا همه ما در هر دستگاهی که خدمت می‌کنیم باید رفتارمان با ارباب رجوع خوب باشد؛ اما به هر حال در دستگاه قضایی افرادی مراجعه می‌کنند که شاکی یا متهم هستند و گاه تالمات روحی دارند این افراد با توجه به شرایطی که دارند می‌خواهند حرف‌شان سریعتر شنیده شود اما به هر حال با توجه به حجم بالای کار در دستگاه قضایی، این امر میسر نیست و گاه موجب ناراحتی‌هایی می‌شود.

 محسنی اژه‌ای با بیان اینکه در مجموع، برخوردها در دستگاه قضایی خوب است، اظهار کرد: علاوه بر قوانین و مقررات موجود، سیستم‌های نظارتی از جمله دیوان عالی کشور، دادستانی کل کشور، حفاظت اطلاعات قوه قضاییه و دادسرای انتظامی قضات نیز برای نظارت بر رفتار و عملکرد قضات وجود دارد ضمن اینکه برنامه‌های اخلاقی و توصیه‌های مکرر نیز به صورت مستمر در جریان است تا انشاءالله از این جهت به نقطه مطلوب برسیم.

 سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگری در مورد تشکیل پرونده رسمی برای سران فتنه در دستگاه قضایی گفت: چنین پرونده‌ای از زمانی که این افراد اقدام به کارهای خلاف قانون کردند، تشکیل شد. افرادی نیز خارج از قوه قضائیه درخواست‌هایی داشتند، دادستانی کل کشور هم مطالبی را تهیه کرد و همه این موارد به دادستانی تهران ارجاع شد اما در حال حاضر در مرحله جدیدی قرار گرفته‌ایم زیرا با توجه به شفاف شدن مسائل، دیگر بحث از اعتراض و مواردی از این دست نیست، بلکه بحث اقدام علیه نظام و مردم است. در حال حاضر اولین گام برداشته شده که فعلا محدودیت‌هایی برای سران فتنه اعمال شود.

 تلاش می‌کنیم با کارچاق‌کن‌ها برخورد شود

 محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی دیگر در مورد اقدام علیه کارچاق‌کن‌ها در دستگاه قضایی گفت: به طور معمول افرادی هستند که سعی دارند در پرونده‌های موجود نفوذ کنند و افرادی نیز سعی می‌کنند که با جعل عنوان و سمت، وانمود کنند که در دستگاه قضایی نفوذ دارند.

 محسنی اژه‌ای ادامه داد: حفاظت اطلاعات قوه قضائیه همواره در تلاش است تا با هر دو دسته این افراد برخورد کند و ما نیز در این مقام هستیم که دست کارچاق‌کن‌ها و افرادی را که سعی دارند به پرونده‌ها نفوذ کنند، کوتاه کنیم.

 آخرین وضعیت پرونده سه آمریکایی

 دادستان کل کشور در خصوص آخرین وضعیت سه تبعه آمریکایی و به ویژه سارا شورد اظهار کرد: دادگاه این متهمان در موعد خود برگزار شد اما خانم شورد نیامد اما یک لایحه به دادگاه فرستاده. اینکه لایحه مذکور کفایت از حضور متهم می‌کند یا خیر، بسته به نظر دادگاه است؛ اما بنده معتقدم بعید می‌دانم که این مطالب کفایت از حضور کند، ولی به هر حال این موضوع بستگی به نظر دادگاه دارد.

 وی گفت: اگر این لایحه را دادگاه کافی نداند، مجددا متهم را احضار خواهد کرد و علی‌القاعده تصمیم دادگاه به این طرف سال نخواهد رسید.

 وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر آنچه که آن را راهپیمایی در روز‌های آینده می‌خوانند، گفت: هر کس خلاف قانون عمل کند با او برخورد خواهد شد.

 درباره پرونده دادستان سابق تهران تصمیم‌گیری می‌شود

در ادامه این جلسه خبرنگاری پرسید آیا همانگونه که برای برخورد با سران فتنه مصلحت‌اندیشی می‌شود، برخورد با عوامل حادثه کهریزک، کوی دانشگاه و مجتمع سبحان نیز تابع مصالح است؟ محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال تاکید کرد: برخی از پرونده‌هایی که نام بردید در دادگاه است و حکم نیز در مورد آنها صادر شده و برخی دیگر در مرحله تحقیقات قرار دارد؛ اما بحث مصلحت‌اندیشی مطرح نیست، بلکه هم همواره گفته‌ام رسیدگی به پرونده‌ها تابع اقتضائاتی است که هر زمان این اقتضائات فراهم شود به آنها رسیدگی خواهد شد.

 وی افزود: به عنوان مثال در مورد پرونده دادستان سابق تهران مشخصا از مجموعه ذیربط سوال کردم که گفتند در این زمینه استعلاماتی صورت دادند اما هنوز پاسخی نیامده است و به محض پاسخ به استعلامات، تصمیم‌گیری می‌شود زیرا استعلاماتی هستند که در تصمیم قاضی موثرند.

 سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی دیگر در مورد برخورد با برخی گروه‌ها از جمله فرقه فراماسونری اظهار کرد: ما اگر افرادی، مردم را به فساد بکشانند می‌توانیم تعقیب‌شان کنیم. همچنین اگر افرادی موجب اضلال و گمراهی جوانان شوند می‌توان با آنها برخورد کرد البته ممکن است مواردی وجود داشته باشد که افکار عمومی و جامعه آن را نپذیرد ولی در عین حال جرم هم نباشد. در مجموع نمی‌توان گفت که عملی جرم باشد ولی در قانون پیش‌بینی نشده باشد.

 سخنگوی دستگاه قضایی در پاسخ به سوالی دیگر در مورد آزادی زندانیان حوادث پس از انتخابات در آستانه سال جدید گفت: طبق قانون کسانی که مجرم شناخته می‌شوند و دوران محکومیت خود را طی می‌کنند، اصل بر اصلاح‌شان است. طبق قانون نیز باید تشخیص داده شود که فردی متنبه و اصلاح شده و برای جبران مافات اقدام می‌کند، ارفاقاتی برای او در نظر گرفته می‌شود.

 وی افزود: با توجه به رافت اسلامی که وجود داشته و دارد و شاید در هیچ جای دیگر دنیا به این میزان مرخصی و عفو زندانیان را نداشته باشیم ممکن است افرادی به مناسبت سال جدید به مرخصی بروند یا مشمول عفو قرار بگیرند اما همه این موارد منوط به رفتار شخص زندانی است.

 پاسخ سخنگو درباره هجمه‌های اخیر به هاشمی‌رفسنجانی

 در ادامه خبرنگاری به اظهارات اخیر دادستان تهران مبنی بر اینکه اهانت به سران نظام جرم است از سخنگوی قوه قضاییه سوال کرد که اخیرا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به شدت مورد هجمه قرار گرفته آیا دادستان به عنوان مدعی‌العموم در این زمینه ورود نمی‌کند؟ محسنی اژه‌ای پاسخ داد: بارها گفته‌ایم که توهین به هر فردی جرم و خلاف است و اگر توهین به اشخاص حقیقی باشد با شکایت شاکی قابل تعقیب است. اگر به مسئولی به جهت سمتش توهین شود مدعی‌العموم می‌تواند موضوع را تعقیب کند اما اگر به حسب سمت نباشد و توهینی صورت گیرد اگر شکایت شد پیگیری می‌شود و اگر شکایت نشود طبیعتا پیگیری نمی‌شود.

 سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: قوه قضاییه بداخلاقی‌هایی را که از هرجا ، هرکس و علیه هر فردی صورت می‌گیرد ناپسند می‌داند نظر دستگاه قضایی این است که بداخلاقی نباید در کشور وجود داشته باشد.

 محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر توضیحات بیشتر در خصوص رسیدگی به پرونده معروف شرکت بیمه گفت: این پرونده متهمان متعددی دارد و ممکن است در آینده به متهمان اضافه شود. افرادی که تا کنون برای آنها کیفرخواست صادر شده، 54 نفر هستند اما افرادی نیز هستند که هنوز برایشان کیفرخواست صادر نشده است.

 خبرنگار دیگری در خصوص راهکار دستگاه قضایی برای مقابله با موسسات مالی و اعتباری فاقد مجوز سوال کرد که محسنی اژه‌ای پاسخ داد هنوز پرونده‌ای در این خصوص به قوه قضاییه ارجاع نشده و بانک مرکزی در حال صحبت با این گونه موسسات است. نماینده قوه قضاییه در شورای پول و اعتبار حضور دارد و ما به بانک مرکزی توصیه کرده و می‌کنیم که اقداماتی را انجام دهند تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

 خبرنگار دیگری به تصاویر منتشره از فائزه هاشمی در برخی از سایت‌ها اشاره کرد و گفت مطرح شده که هنگامی که وی در شاه‌عبدالعظیم حضور داشته فحاشی‌هایی به وی شده است آیا در این زمینه پرونده‌ای تشکیل شده؟ که سخنگوی دستگاه قضایی پاسخ داد: همه باید به قانون و اخلاق گردن نهیم اگر فردی حتی متهم و مجرم هم باشد باید با وی درست برخورد شود. در این زمینه به این دلیل که شکایت‌هایی واصل نشده و از جمله مواردی است که باید طرح شکایت شود، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل نشده است.

 خبرنگاری در خصوص صحت این مطلب که مهدی هاشمی در هنگام خروج از کشور اسنادی را با خود به خارج از کشور منتقل کرده از سخنگوی دستگاه قضایی سوال کرد که وی پاسخ داد خبری در این خصوص ندارم.

 تائید سه بازداشت

 آخرین سوال این نشست خبری در خصوص بازداشت حسن یونسی، محمدصالح نقره‌کار و عبدالله رمضا‌ن‌زاده بود که سخنگوی دستگاه قضایی با تایید بازداشت این افراد گفت: آنها هنوز نیز در بازداشت به سر می‌برند. پرونده در مرحله رسیدگی است و منجر به صدور کیفرخواست نشده است. البته محمدصالح نقره‌کار در خصوص اتهام جدیدی دستگیر شده است.

کد خبر 129436
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز