یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پنج کتیبه‌ مرمرین در مجموعه‌ تاریخی «آکروپلیس» کشف شد.

acropolis

یکی از مقامات وزارت فرهنگ کشور اروپایی یونان اعلام کرد در جریان پروژه‌ مرمت دیوارهای معبد «پارتنون» در مجموعه‌ تاریخی مشهور «آکروپلیس» در شهر آتن، پایتخت این کشور، پنج کتیبه‌ مرمرین کشف شده‌اند.

به گزارش ایسنا، از سال ‌1975 تا کنون چند پروژه‌ جهانی برای بازسازی و مرمت مجموعه‌ تاریخی آکروپلیس آغاز شده که بیشتر آنها رو به پایان است.

مجموعه‌ تاریخی آکروپلیس که یکی از آثار تاریخی شاخص جهان است، شامل معبد «پارتنون»، دروازه‌ «پروپیلا آ» و بنای «آتنا نایک» است که در قرن پنجم پیش از میلاد مسیح (ع) و در عصر طلایی دموکراسی آتن ساخته شده‌اند.

طبق بررسی‌های اولیه کارشناسان، کتیبه‌های کشف شده قدمتی 2500 ساله داشته و پس از انجام بررسی‌های دقیق علمی در «موزه‌ آکروپلیس» به نمایش در می‌آیند.

در «موزه‌ آکروپلیس» که در سه طبقه ساخته شده و 25هزار مترمربع مساحت دارد، هزاران اثر تاریخی ارزشمند از تمدن یونان باستان که 350 اثر، از آثار تاریخی شاخص‌ هستند، به نمایش درآمده‌اند.

در طبقه‌ نخست این موزه که توسط یک معمار سوئیسی طراحی شده است، مجسمه‌هایی از معابد تمدن یونان باستان و در طبقه‌ دوم نیز آثار متعددی از محوطه‌های تاریخی این کشور به‌نمایش درخواهند آمد. البته طبقه‌ سوم موزه که برای نمایش مجسمه‌های مرمرین «الگین» اختصاص یافته، خالی است و شاید برای همیشه خالی بماند.

برای ساخت موزه‌ آکروپلیس، 180میلیون دلار هزینه شده و روزانه به‌طور متوسط 10 تا 12 هزار نفر از آن دیدن می‌کنند.

کد خبر 129840
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز