همشهری‌آنلاین: متخصص پوست و مو گفت: استفاده از کرم‌های بهداشتی و آرایشی با نام‌های کرم خرچنگ،‌ حلزون و میگو برای رفع چین و چروک و ترمیم زخم‌ها فقط تبلیغات است و این امر به منظور کسب پول بیشتر توسط افراد سود جو در شبکه‌های ماهواره‌ای انجام می‌شود.

صورت

به گزارش ایرنا، دکتر پروانه ساکت افزود: متاسفانه در اثر تبلیغات سو برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای در خصوص محصولات آرایشی و بهداشتی شاهد بروز عوارض، حساسیت و بیماری‌های پوست و مو در میان هموطنان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از این محصولات بهداشتی و آرایشی نمی‌تواند معجزه گر باشد و هدف از این گونه اقدامات و تبلیغات کسب در آمد بیشتر توسط برخی از شرکت‌ها است که منجر به خطر افتادن سلامت مردم از لحاظ زیبایی و پوستی می‌شود.

ساکت ادامه داد: آگاه کردن و اطلاع رسانی دقیق به افکار عمومی می‌تواند از بروز مشکلات پوستی پیشگیری کند. زیرا مردم باید با آگاهی و دقت بیشتر سلامتی خود را در برابر این گونه سود جویی‌ها حفظ کنند.

این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: اغلب این کرم‌ها و داروها که تبلیغ می‌شود علاوه بر این که تاییدیه علمی و بسته‌بندی مناسبی ندارند، بی‌کیفیت و بی اثر هستند و افراد نیز به راحتی می‌توانند در بازار آنها را تهیه و مورد استفاده قرار دهند.

وی گفت: در حال حاضر در برخی از آرایشگاه‌ها افراد غیر متخصص به تجویز کرم‌های زیبایی اقدام می‌کنند و عمل زیبایی را با تزریق مواد تقلبی انجام می دهند و افراد ناآگاه نیز در برخی از آرایشگاه ها و مراکز غیرمجاز اقدام به مصرف چنین داروهایی می‌کنند.

ساکت در مورد استفاده از لیزربرای درمان و زیبایی پوست اظهار داشت : 15 تا 20 دستگاه لیزر مختص پوست وجود دارد و آموزش افراد متخصص و انتخاب بیمار برای درمان بسیار مهم است و در برخی موارد افراد غیر متخصص با استفاده از این لیزرها برای همیشه ضایعات پوستی در فرد ایجاد می کنند که این ضایعات جبران نا پذیر است.

به گفته وی بهتر است بیماران قبل از هر اقدامی با متخصصان پوست در زمینه‌های لیزر و استفاده از برخی داروها و محصولات بهداشتی مشورت کنند.

کد خبر 130408
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز