مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

گروه حوادث: مخوف‌ترین زن قاتل سریالی آمریکا در دهه‌های اخیر، در حالی در زندان جان باخت که با وجود کشف اجساد 9 مرد از نزدیک خانه‌اش، وی در تمامی مراحل محاکمه‌اش ادعا می‌کرد که هرگز هیچ‌کسی را به قتل نرسانده است.

دورتا پونت

دورتا پونت، زن تبهکاری که در دهه 90 با هدف به دست آوردن حق بیمه و پول‌های افراد معتاد یا بیماران روانی، آنها را به خانه خود کشانده و سپس به قتل می‌رساند، روز گذشته در سن 82 سالگی در زندان جان باخت.پائول ورکر، رئیس زندان کالیفرنیا با اعلام این خبر گفت: دورتا به اتهام ارتکاب قتل از سوی قضات به حبس ابد بدون امکان عفو محکوم شده بود.

9 جسد، اثبات 6 جنایت

ماجرای جنایت‌های این زن مخوف و خصوصا موضوع وحشتناک سوزاندن اجساد قربانیانش در حیاط خانه خود در ساکرامنتو، به حدی غیرقابل باور بود که ده‌ها خبرنگار از کشورهای مختلف دنیا بعد از دستگیری وی، با حضور در دادگاه، جلسه محاکمه او را گزارش کردند و این زن در مدت کوتاهی در دهه 90 به یکی از مشهورترین زنان قاتل سریالی جهان تبدیل شد.

او در آن زمان، به اتهام 9 قتل محاکمه شد، چرا که کارآگاهان جنایی پلیس ابتدا اجساد 7 قربانی را در اطراف خانه وی کشف کردند و مدتی بعد هم اجساد 2 قربانی دیگر که یکی از آنها نامزد سابق وی بود را در جعبه‌ای در رودخانه ساکرامنتو پیدا کردند. بعد از پیدا شدن اجساد، بازجویی از زن تبهکار ادامه یافت اما وی منکر ارتکاب قتل‌ها می‌شد و با خونسردی به سؤالات بازجویان جواب می‌داد و به این ترتیب ماموران پلیس به اجساد دیگری دست پیدا نکردند.محاکمه این زن 5 ماه به طول انجامید و سرانجام در سال 1993، قضات دادگاه قتل 6 نفر توسط وی را اثبات کردند.

راز جنایت چگونه فاش شد

پیگیری جنایت‌های این زن تبهکار از سال 1988 و هنگامی آغاز شد که یکی از ماموران تامین اجتماعی متوجه ناپدید شدن یک مرد عقب افتاده ذهنی شد که از مدتی قبل با دورتا زندگی می‌کرد. او که به موضوع مشکوک شده بود به سرعت ماجرا را به پلیس اطلاع داد و تحقیقات آغاز شد.

در جریان تحقیقات مشخص شد که این زن بعد از آنکه افراد بیمار روانی یا افراد معتاد به الکل و مواد‌مخدر را - قاضی دادگاه آنها را افراد سایه نامید - شناسایی می‌کرد آنها را به‌عنوان میهمان به خانه خود می‌آورد و بعد از قتل آنها از پولی که سازمان‌های تامین اجتماعی به آنها می‌دادند سوءاستفاده می‌کرد. اگر چه هیچ شاهدی درباره چگونگی قتل‌ها وجود نداشت اما قضات دادگاه او را یکی از خونسردترین و مخوف‌ترین قاتلان سریالی آمریکا نامیدند.

در جلسه محاکمه دادستان کالیفرنیا درباره شگرد این زن برای قتل‌ها گفت: او برای کشتن قربانیانش به آنها دارو تزریق می‌کرد و وقتی آنها بیهوش می‌شدند آنها را به قتل می‌رساند و سپس از پول‌ها و حقوق مربوط به تامین اجتماعی آنها استفاده می‌کرد تا از این راه 87 هزار دلار در مدت چند سال به‌دست آورد.

زن تبهکار در سال 1988 و هنگامی در فرودگاه لس‌آنجلس دستگیر شد که بعد از اطلاع از کشف اجساد در نزدیکی خانه‌اش قصد داشت با پروازی از کشور خارج شود اما درحالی‌که تصاویر وی در شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شد مردی او را در یک رستوران شناخت و موضوع را به پلیس اطلاع داد. در جلسات محاکمه، زن قاتل ارتکاب قتل‌ها را رد و ادعا کرد که تمامی قربانیان به مرگ طبیعی مرده‌اند و تنها اشتباه او این بوده که از حقوق تامین اجتماعی آنها استفاده می‌کرده است.

در جلسه دادگاه، وکیل مدافع وی نیز گفت که دورتا قربانی دوران کودکی پرمشقت و فقر و نکبت خود شده است، او در خانواده‌ای زندگی می‌کرد که 18 فرزند داشت. به گفته وکیل، پدر و مادر وی هر دو الکلی بودند و در خانه‌ای در کالیفرنیای جنوبی زندگی می‌کردند.
مادرش وقتی که او فقط 10 سال داشت مرد و بعد از آن بود که حال پدرش بدتر شد. او بارها اسلحه‌اش را روی سرش گذاشته و بچه‌ها را تهدید کرده بود که خودش را با شلیک گلوله می‌کشد.

وکیل او گفت که موکلش بارها مورد سوءاستفاده قرار گرفته و برای همین از مردها متنفر بوده است. بعد از انجام محاکمه، زن تبهکار به حبس ابد محکوم شد اما روز گذشته در زندان جان باخت.

کد خبر 131400

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز