سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: اپل از شرکت سامسونگ به دلیل کپی برداری از آی‌فون و آی‌پد در ساخت گوشی هوشمند و تبلت Galaxy به دادگاهی در آمریکا شکایت کرده‌است.

apple sues samsung

به گزارش اسوشیتدپرس، در این شکایت که به دادگاهی در کالیفرنیا به ثبت رسیده، سامسونگ به کپی برداری از طراحی، واسطه‌های کاربری و بسته بندی محصولات اپل در ساخت گوشی تبلت Galaxy‌ محکوم شده‌است.

اپل می‌گوید وقتی شما محصولی از سامسونگ را می‌بینید به سختی می‌توانید تفاوت آن با محصولات اپل را تشخیص دهید.

اپل در این پرونده به دنبال جریمه نقدی و توقف تولید محصولات کپی برداری شده توسط سامسونگ است.

سخنگوی شرکت سامسونگ نیز می‌گوید محصولات شرکتش محصول تحقیق و توسعه مهندسان سامسونگ است و نمایندگان آن به زودی برای دفاع از سامسونگ در دادگاه حاضر خواهند شد.

شرکت اپل گوشی آی‌فون را برای اولین بار در سال 2007 منتشر کرد و از آن زمان تاکنون بارها طراحی و فن‌آوری‌ها به کار رفته را در آن را تغییر داد. تبلت آی‌پد نیز سال گذشته معرفی شد و نسخه جدید آن به نام آی‌پد 2 ماه مارچ امسال به بازار آمد.

در این مدت نزدیک به 108 میلیون آی‌فون و 19 میلیون آی‌پد فروخته شده‌است.

از طرفی شرکت سامسونگ فروش گوشی هوشمند و تبلت Galaxy در آمریکا را از سال گذشته شروع کرد و هم اکنون اولین رقیب اپل در این بازار شناخته می‌شود.[سامسونگ جدیدترین رقیب آی‌پد را تولید می‌کند]

در یک سال اخیر بسیاری از سازندگان دستگاه‌های قابل حمل از یکدیگر شکایت کردند. پیشتر اپل، مایکروسافت، نوکیا و HTC درگیر چند پرونده مالکیت معنوی شده‌بودند.

کد خبر 132800

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز