دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک بررسی در آمریکا چیزی را ثابت می‌کند که هر فرد مطلقه‌ای احتمال انتظار آن را دارد: طلاق گرفتن ثروت شما را به باد می‌دهد.

به گزارش لایو ساینس این بررسی بر روی 9000 نفر در آمریکا نشان داد که طلاق ثروت یک شخص را نسبت به فرد مجرد، تا 77 درصد کاهش می‌دهد.

جی زاگورسکی از دانشگاه ایالتی اوهایو که این بررسی را سرپرستی کرده است، می گوید: "طلاق در آمریکا باعث کاهش ثروت بیشتر از حدی می‌شود که از تقسیم نصف به نصف سرمایه‌های زوجین انتظار می‌رود."

به همین ترتیب، ازدواج کردن بیش از حد افزوده شدن سرمایه‌های زوجین به هم باعث ثروتمندترشدن فرد می‌شود. ثروت افراد ازدواج کرده، بدون توجه به سایر عوامل موثر، هر سال صرفا در نتیجه ازدواج کردن 4 درصد افزوده می‌شود.

زاگورسکی می‌گوید: "اگر واقعا می‌خواهید ثروت‌تان را افزایش دهید، ازدواج کنید و به زندگی مشترک‌تان ادامه دهید. از طرف دیگر طلاق ممکن است ثروت‌تان را به باد دهد."

این بررسی بر مبنای نظرخواهی از گروهی از افراد در فاصله سال‌های 1985 و 2000 انجام شد. همه این افراد در سال 1985 سنی بین 21 تا 28 داشتند.

مردان پس از طلاق 2.5 برابر زنان ثروت داشتند، اما این تفاوت به ظاهر بزرگ، تنها به طور میانگین حدود 5100 دلار میشد.

برای افرادی که طلاق گرفته بودند، کاهش ثروت چهار سال پیش از طلاق شروع شده بود و در سال پیش از طلاق به حداکثر خود رسیده بود.

در سال طلاق ثروت افراد دوباره شروع به افزایش کرده بود، اما نه چندان. به گفته زاگورسکی، حتی یک دهه پس از طلاق حد میانه ثروت زیر 10 هزار دلار بود.

این بررسی به دنبال یافتن دلیل این کاهش ثروت پس از طلاق نبودد، اما به گفته زاگورسکی سایر پژوهش‌ها نشان داده اند که تلاش همگام زن و شوهر مممکن است باعث کارآیی بیشتر آنها شود، و از طرف دیگر، زندگی آنها در یک خانه مشترک، هزینه‌های زندگی را برای آنها کمتر می‌کند.

کد خبر 133651

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز