شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: آگاهی و اطلاعات در زمینه کاربرد تکنولوژی‌های روز مانند تلفن همراه در زندگی روزمره برای همه ما مهم و حیاتی است.

خطرات تلفن همراه

آگاهی و دانش از کاربرد، مزایا و مضرات تلفن همراه این تکنولوژی محبوب و ضروری روز  به ما کمک می‌کند، سلامتی خود،خانواده‌ و دوستانتان را از خطرات احتمالی آن حفظ کنیم. بخش دوم این مقاله به آزمایش‌های علمی و پزشکی در این زمینه پرداخته‌است.

  ارتباط دو تلفن همراه در شبکه مخابراتی

  • وقتی شروع به ارتباط و شماره‌گیری با تلفن همراه می‌کنید در واقع از طریق آنتن تلفن همراه خود وارد نزدیکترین میدان یا حوزه الکترو مغناطیسی که همان ایستگاه اولیه یا آنتن‌های مخابراتی است، می‌شوید.
  • سپس، سیگنال‌ها از ایستگاه اولیه به ایستگاه مخابرات مرکزی برای تبادل، تبدیل وارسال به نقطه دیگر، منتقل می‌شوند.
  • بعد از تبادل به اولین ایستگاه یعنی نزدیکترین ایستگاه مخابراتی به آنتن تلفن گیرنده می شوند.
  • در پایان، این سیگنال‌ها از ایستگاه اولیه به آنتن تلفن همراه فرد دریافت کننده ارسال می‌شود. با شروع پاسخ به زنگ تلفن، ارتباط بین دو تلفن همراه برقرار می‌شود.

خطرات تلفن همراه

تمامی مراحل بالا در کسری از زمان یعنی چند ثانیه انجام می‌گیرد.

آیا تلفن همراه می‌تواند موجب تومور مغزی شود؟

این امکان در دست تحقیق و مطالعه است. برای اثبات آن نیاز به گذر‌زمان، آزمایش و مطالعه بر روی افراد که دارای تومور مغزی شده‌اند، است. با این وجود احتمال آن بسیار است.

 

خطرات تلفن همراه


میزان نفوذ تشعشات به سر افراد در سنین متفاوت

آزمایش‌ واسکن مغزی از سر انسان در سنین مختلف، نشان دهنده میزان دریافت و نفوذ تعشعشات تلفن همراه در یک کاربر است. اسکن موجود از کاربران تلفن همراه نشان داده است که کودکان در معرض دریافت بیشترین تشعشعات هستند. توجه به این مسئله برای آینده و سلامت کودکان، بسیار مهم و حیاتی است.

زمان برخورد تشعشعات با سر شما آنها شروع به نفوذ به داخل جمجمه می‌کنند. آزمایش‌های موجود، میزان نفوذ تشعشعات در افراد بزرگسال حدود 25 درصد، در افراد بالای  10 سال 50 درصد و در کودکان بالای 5 سال حدود 75 درصد، یعنی بالاترین میزان نفوذ تشعشعات تلفن همراه را نشان می‌دهند.

خطرات تلفن همراه

 

بالا بودن، درصد و میزان نفوذ در کودکان بالای 5 سال به دلیل ضخامت جمجمه‌ و مایع موجود در مغز آنها است. چرا که جمجمه کودکان نسبت به افراد بزرگسال دارای ضخامت کمتر و مایع مغزی بیشتری دارد. در نتیجه تشعشعات به راحتی به آن نفوذ کرده و به مرور زمان منجر به آسیب‌های جدی مانند، سرطان می‌شود.

خطرات تلفن همراه

حرارت تولید شده توسط تلفن همراه

حرارت تولید شده در بخش صورت بعد از 15 دقیقه تماس تلفنی با آن به دلیل استفاده  این تکنولوژی از تشعشعات الکترومغناطیس است.

تصویر فوق اسکن چهره‌ای است که قبل و بعد از 15 دقیقه مکالمه با تلفن همراه گرفته شده است. این امر باعث افزایش دمای سر و در نهایت موجب بیماری‌های پنهان و رفتارهای غیره‌ منتظره در فرد می‌شود. بیماری و رفتارهایی چون؛ سر درد، خشونت، عدم تمرکز، زود رنجی، پرخاشگری و... می‌شود.

خطرات تلفن همراه

موارد و مناطقی که خطر استفاده از تلفن همراه را افزایش می‌دهند.

  • هرگزهنگام رانندگی با تلفن همراه صحبت نکنید، برای این منظور ماشین را در یک جای امن پارک کرده و صحبت کنید.
  • هرکزدر مکان‌هایی که پر از تجهیزات الکترنیکی است با تلفن همراه صحبت نکنید. مکانهایی مانند بیمارستان‌ها و فرودگاه‌ها.
  • هرگزهنگام حمام کردن با تلفن همراه صحبت نکنید.
  • اجازه ندهید کودکانتان برای مدت طولانی با تلفن همراه صحبت کنند. چرا که کودکان حساس تر از افراد بالغ هستند.
کد خبر 134916
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز