دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۴:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: دکوراسیون مراکشی بر اساس استفاده از رنگ‌های شاد، طرح‌های متنوع، اتاق‌های زیبا و حیاط‌های کاشی شده است. اگر این سبک مطابق با سلیقه شماست، با الهام از طرح‌های متنوع مراکشی، زیبایی را به خانه خود آورید.

آشنایی با دکوراسیون مراکشی

 امروزه بسیاری از طراحان (پارچه و کاغذ دیواری) از طرح‌های مراکش و سایر کشورهای اسلامی ایده می‌گیرند و نتیجه کار آن‌ها ایجاد طرحی زیبا از تلفیق هنر غرب و شرق است.
افتخار مردم مراکش در میهمان‌نوازی آن‌هاست و این مهم و گرمی برخورد در طراحی و سبک به کار رفته در اتاق‌های آن‌ها به چشم می‌خورد.
- برای ایجاد این نوع دکوراسیون، چیدمان مبل‌های اتاق پذیرایی را طوری انتخاب کنید که یک نیمکت و دو صندلی روبه‌روی هم و یک میز بزرگ جهت سرو غذا و نوشیدنی در وسط باشد.
- تلویزیون را داخل دکورهای در دار قرار دهید و فقط برای برنامه‌های مورد علاقه از آن استفاده کنید. به این ترتیب وقت بیشتری را با خانواده و عزیزان می‌گذرانید.
- راحتی‌های کوتاه و گرد چرمی (عثمانی) با رنگ‌های شاد را در اتاق پخش کنید.
- استفاده از میزهای چوبی و رنگی شاد، فرش‌های دستباف، میزهای پلیش‌خورده، سینی‌های برنجی، صندلی‌ها و میزهای کناری کنده‌کاری شده، کوسن‌های نرم، پرده‌های زیبای ابریشمی، چرم و صنایع دستی را فراموش نکنید.

- رنگ دیوارها را مطابق دکوراسیون داخلی مراکشی، روشن و ترجیحا آبی و زعفرانی انتخاب کنید اما اگر در انتخاب رنگ خیلی پرجرات نیستید، رنگ‌های کرم و سفید به شرطی که از پارچه‌های رنگی و کوسن‌های متعدد استفاده شود، همان تاثیر را خواهند داشت.
- گلیم یا فرش طرح‌دار مراکشی، دکوراسیون شما را تکمیل می‌کند.
- طرح مراکشی شاید به دلیل استفاده از کاشی‌های به شکل هندسی به نام زیلیج شهرت یافته است. این کاشی‌های کوچک به وفور در تمام شهرهای مراکش در تزیین دیوارها و کف ساختمان‌های قدیمی، سالن‌ها و حوضچه‌های معابر عمومی دیده می‌شوند. ارزش آن را دارد که با بررسی طرح‌های این نوع موزاییک‌ها، طرز ساخت آن‌ها را یاد گرفته، از هنر خود در قسمت‌های مختلف (مانند دیوارها یا به عنوان حاشیه) استفاده کنید.
- علاوه بر طرح‌های مراکشی به عنوان تم اصلی، استفاده از وسایل چوبی کوچک افریقای شمالی زیبایی منزل شما را چند برابر می‌کند.
- استفاده از رنگ‌های گرم همراه با فانوس‌های شیشه‌ای و شمع‌های متعدد فضایی صمیمی ایجاد می‌کند.
- با رسیدن میهمان‌ها، با چای نعناع که داخل لیوان‌های شیشه‌ای مراکشی با حاشیه طلایی ریخته‌اید، از آن‌ها پذیرایی کنید.

سرویس‌های بهداشتی:

در سرویس‌های بهداشتی نیز نیازی به صرف بودجه زیاد نیست.
این نمونه‌ طرح رنگی و منحصر است. طرحی مراکشی که با تمام راحتی، ویژگی‌های مدرن امروزی را نیز شامل شده است.
- سطوح مشکی براق یا لاکی رنگی، آینه‌های زیبا، ستون‌های تزیین شده با سرامیک، پنجره‌های تزیینی که انعکاسی زیبا از نور را ایجاد کرده است.
- طرح زیبا روی کشوها، خود نوع دیگری از دکوراسیون است. با استفاده از این کشوها می‌توانید بسیاری از وسایل شخصی خود را داخل آن‌ها قرار دهید و از معرض دید دور کنید.

دکوراسیون

 

کد خبر 135901
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز