همشهری آنلاین: وب‌سایت روزنامه وال‌استریت ژورنال می‌گوید شبکه شرکت آمریکایی لاکهید مارتین (Lockheed Martin)، بزرگترین تولید کننده سلاح در جهان و پیمانکار تولید تسلیحات ارتش آمریکا مورد هدف هکرها قرار گرفته‌است.

lockheed martin security breach

این روزنامه به نقل از فردی از داخل این شرکت می‌گوید احتمالاً این حمله با نفوذ هکرها به شبکه همراه بوده‌است. خبرگزاری رویترز نیز می‌گوید از روز پنجشنبه سطح امنیت زیرساخت‌های کامپیوتری این شرکت به شدت بالا رفته‌است.

جفری آدامز، سخنگوی لاکهید مارتین در پاسخ به خبرگزاری‌ها اعلام کرده که شرکتش به دلیل مسایل امنیتی در مورد حملات سایبری توضیحی نمی‌دهد.

شرکت لاکهید مارتین تولید کننده معروف‌ترین هواپیماهای جنگنده جهان نظیر F14، F22 و F35 است.

یک روز قبل از انتشار این خبر لاکهید مارتین از کارمندان خود درخواست کرده بود رمز عبور دسترسی شبکه خود معروف به SecurID را تغییر دهند و دسترسی به بعضی از بخش‌های شبکه شرکت نیز به طور کامل مسدود شده‌است.

دسترسی کارمندان لاکهید مارتین توسط شرکتی به نام EMC مدیریت می‌شود. این شرکت در ماه مارچ از احتمال نفوذ هکرها به محصولات SecurID خود خبر داد.

در چند ماه اخیر حملات سایبری با هدف نفوذ به زیرساخت‌های شرکت‌های بزرگ و سرقت اطلاعات در مقیاس بالا به شدت افزایش یافته‌است.

یک ماه پیش شرکت سونی با بزرگترین حمله سایبری در چند سال اخیر روبه رو شد که باعث به سرقت رفتن 100 میلیون نمایه کاربری مشتریان شبکه کنسول پلی‌استیشن شد.

پیشتر شرکت امنیت سایبر سیمانتک هشدار داده بود که در سال 2011 حملات سایبری هدفمند به سرعت افزایش خواهد یافت.[حملات سایبری هدفمند در سال 2011 افزایش می‌یابند]

کد خبر 136220

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز