شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان تغذیه و سلامت در آمریکا با بررسی آزمایشات بیشتری روی خواص مختلف و مفید کلم بروکلی خاصیت ضد سرطانی این سبزی را تایید کردند.

کلم بروکلی

به گزارش ایسنا، کلم بروکلی حاوی ماده‌ای موسوم به سولفورافان است که به طور انتخابی سلولهای سرطانی را مورد هدف قرار داده و این سلول‌ها را به روش موثر نابود می‌سازد.

این ماده در عین حال روی سلول‌های طبیعی و سالم عضو مربوطه تاثیر منفی بر جای نمی‌گذارد. این متخصصان در آزمایشات خود تاثیر سولفورافان موجود در کلم بروکلی را روی سلول‌های سرطانی پروستات مورد بررسی قرار دادند.

دکتر امیلی هو، متخصص و کارشناس اصلی این مطالعات در انستیتو پائولینگ در دانشگاه دولتی اورگون در این باره گفت: ماده سولفورافان که به مقدار زیاد در کلم بروکلی و برخی از انواع سبزی‌جات دیگر از این گروه یافت می‌شود از عملکرد آنزیم‌هایی موسوم به HDAC جلوگیری می‌کند. عملکرد بازدارنده این آنزیم‌ها به لحاظ دارویی و رژیمی از سوی این متخصصان مورد آزمایش قرار گرفته است.

دکتر هو در بیانیه‌ای تاکید کرد: آزمایشات ما نشان داد که با دست‌کاری و ایجاد تغییرات در فعالیت این آنزیم می‌توان روی عملکرد ژن‌های خاموش به گونه‌ای تاثیر گذاشت که فعالیت طبیعی سلول‌های بدن دوباره از سر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، وی تصریح کرد: این یافته نشان می‌دهد که اگر ما تصور داشته باشیم از سولفورافان به عنوان یک ماده ضد سرطان و درمانی در مبتلایان به سرطان استفاده کنیم به نتایج سودمندی دست خواهیم یافت و مطالعات اخیر ما در واقع خاصیت ضد سرطانی کلم بروکلی را که حاوی این ماده است تایید می‌کند.

این یافته‌ها در مجله «تغذیه مولکولی و مطالعات تغذیه» منتشر شده است.

کد خبر 137325
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز