همشهری آنلاین: اینترنت روز دوشنبه 20 ژوئن با رای گیری یک سازمان اداره‌کننده درباره اضافه کردن پسوندهای دامنه جدید برای شرکت‌های خصوصی، در آستانه یکی از بزرگترین تغییراتش در طول سالها قرار می‌گیرد.

ICANN 4

به گزارش خبرگزاری فرانسه بر اساس این تغییرات که در اجلاس سازمان تخصیص‌دهنده نام‌ها و شماره‌های اینترنتی (ICANN) در سنگاپور درباره آنها تصمیم‌گیری می‌شود، شرکت‌ها دیگر محدود به استفاده از فهرستی از "دامنه‌های سطح یک ژنریک" (gLTD) که شامل .com ، .net و .org هنگام ثبت کردن آدرس وب‌سایت‌شان نیستند.

ناظران صنعت می‌گویند شرکت بزرگ جهانی مانند اپل، تویوتا، ب ام و ممکن است پیشگام راه وب سایت‌هایی با نام دامنه خودشان شوند.

میشل جوردن، مدیر ارتباطات ICANN در این باره گفت: "gLTDهای جدید بیانگر بزرگترین تغییر در اینترنت از زمان آغاز آن است."

او گفت: "با اینکه ما تاثیری فنی بر نحوه کار اوپراتورهای اینترنت نداریم، اما بالقوه ممکن است تغییراتی در نحوه یافتن اطلاعات و چگونگی طراحی و ساختار حضور آنلاین شرکت‌ها رخ دهد."

به گفته جوردن شرکت‌ها با انتخاب نام‌های دامنه مخصوص به خود، ممکن است امکانات جدیدی برای ایجاد ساختار حضور آنلاین و آفلاین‌شان پیدا کنند. همچنین شرکت‌ها ممکن است کنترل بهتری بر برند (نشان تجاری) شان پیدا کنند.

البته تغییرات آدرس‌دهی برای شرکت‌ها ارزان تمام نخواهد شد. تنها در خواست آدرس جدید برای یک شرکت 185000 دلار خرج برمی‌دارد و شماری از معیارها هم باید رعایت شود تا آیکان به یک شرکت نام دامنه انتخابی‌اش را اختصاص دهد.

ICANN سازمانی غیرانتفاعی که آدرس‌های "سیستم نام دامنه و پروتکل‌های اینترنتی" را که چهارچوب فنی وب هستند، را اداره می‌کند، در اجلاس شش روزه اش در سنگاپور به بحث درباره طیفی از مسائل مربوط به اداره اینترنت خواهد پرداخت.

کد خبر 137986

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز