جمعه ۲۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه یک سیما، به عنوان فراگیرترین و پرسابقه‌ترین شبکه تلویزیونی ایران، از عمری بیش از ۳۰ سال در دوران پس از انقلاب اسلامی برخوردارد است و در طی این ۳۰ سال، کوشیده است تا اهداف و کارکردهای یک رسانه ملی را به بهترین و موثرترین شکل به منصه ظهور رساند

شبکه یک سیما

این در حالی است که با احتساب سال‌های پیش از انقلاب اسلامی، شبکه یک سیما، به عنوان باسابقه‌ترین شبکه تلویزیونی ایران، از عمری متجاوز از40 سال برخوردار خواهد شد که با این سابقه فعالیت، از بعد منطقه‌ای نیز به عنوان پرسابقه‌ترین شبکه تلویزیونی در خاورمیانه محسوب می‌شود.

نخستین ایستگاه تلویریونی ایران (TV1) در سال 1347، به صورت غیر رسمی فعالیت خود را آغاز کرد که نخستین فرستنده خصوصی خاورمیانه محسوب می‌شود و در آمد آن نیز از طریق پخش پیام‌های بازرگانی تامین می‌شد.

شروع به کار شبکه یک سیما به سال 1350 یعنی آغاز به کار تلویزیونی ملی در ایران باز می گردد که اولین تلویزیون ملی در ایران به صورت رسمی آغاز به کارکرد.

از ابتدای دهه 50، شبکه اول رادیو و تلویزیون، «رادیو و تلویزیون ملی ایران» نام گرفت و در سال1354، پخش رنگی برنامه‌های آن آغاز شد.

پش از پیروزی انقلاب اسلامی، شبکه یک سیما به عنوان شبکه سراسری تلویزیون ایران به فعالیت پرداخت که تا به امروز ادامه داشته است.

کد خبر 140387
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز