همشهری آنلاین: کمبود مواد مغذی در بدن افرادی که برای کاهش وزن خود از رژیم‌های غذایی سخت پیروی می‌کنند، سلول‌های مغز آنها را وادار می‌کند که خود را خورده و به این شکل احساس گرسنگی شدیدتری را در افراد ایجاد کنند

مغز انسان

به گزارش خبرگزاری مهر، سلول‌های مغزی مانند دیگر بخش‌های بدن برای جلوگیری از گرسنگی شدید، از خود به عنوان آخرین منبع تامین انرژی استفاده کرده و در صورت دریافت نکردن مواد غذایی کافی آغاز به خوردن خود می‌کنند.

بدن با تولید اسیدهای چرب نسبت به این رویداد واکنش نشان می‌دهد و به این شکل سیگنال‌های گرسنگی در مغز تشدید شده و فرد مجبور به خوردن غذا می‌شود. به این شکل فرد نه تنها وزنی کم نمی‌کند بلکه ممکن است اضافه وزن هم داشته باشد.

محققان کالج آلبرت انیشتین نیویورک با مشاهده این نتایج اعلام کردند این یافته می‌تواند منجر به دستیابی به شیوه‌های تاثیرگذارتری برای کاهش وزن شود.

آزمایش‌های انجام گرفته بر روی موش‌ها نشان داد متوقف کردن سلول‌های مغزی از خودخوری، پدیده‌ای که به "اتوفِگی" نیز شهرت دارد، می‌تواند از افزایش میزان گرسنگی در فرد جلوگیری کند. این تغییرات شیمیایی در مغز موش‌هایی که دوره‌ای رژیم غذایی را دنبال کردند منجر به لاغرتر شدن آنها شد.

محققان امیدوارند با ارائه شیوه درمانی مبتنی بر نتایج این تحقیقات بتوانند شیوه‌هایی ارائه کنند که فرد با رعایت آنها بتواند کمتر احساس گرسنگی را تجربه کرده و چربی بیشتری بسوزاند.

کد خبر 142129
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز