شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتشارات مؤسسه همشهری در جهت ارتقا سطح فرهنگی و آگاهی‌های جامعه، از سال ۱۳۷۳ به فعالیت حرفه‏ای در بازار نشر پرداخته و تا کنون ۱۲۴ عنوان کتاب با موضوع‌های گوناگون چاپ، و روانه بازار نشر کرده است

این مرکز با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و امکانات مؤسسه همشهری، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مؤسسه‌های فرهنگی‌ ـ‌ ‌مطبوعاتی ایران، از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را آغاز کرد و تا سال ۱۳۸۳ در مجموع ۶۵ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف منتشر کرد.

انتشارات همشهری پس از وقفه‌ای ۲ ساله، مجدداً فعالیت خود را از مرداد ماه ۱۳۸۵آغاز کرد و عمده فعالیت خود را بر چاپ کتاب‌هایی در ۳ زمینه موضوعی شامل کتاب‌های برگرفته از مجموعه نشریات مؤسسه، کتاب‌های حوزه علوم ارتباطات و کتاب‌هایی در زمینه حوزه شهری و شهرنشینی متمرکز کرد و تا سال ۱۳۸۶، ۱۵ عنوان کتاب برگرفته از چاپکرده‌های پراکنده مطبوعاتی همشهری، که قابلیت کتاب شدن را دارا بودند، در موضوع‌های مختلفی چون خانه و خانواده، پزشکی، روانشناسی، ادبیات و روزنامه‌نگاری چاپ کرد.

این مرکز سپس در سال ۱۳۸۶ در راستای حرفه مطبوعاتی مؤسسه و نیز فقر منابع موجود در حوزه علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری کشور، تمرکز خود را بر چاپ کتاب‌های تخصصی حوزه ارتباطات و رسانه گذاشت و با بهره‌گیری از چهره‌های شناخته شده و دانشگاهی در انتخاب، تألیف و ترجمه کتاب‌های این حوزه، به چاپ کتاب در این عرصه پرداخت.

انتشارات در ادامه با هدف آشنایی با بنیان‌گذاران ایرانی‌ ـ اسلامی فرهنگ و تمدن بشری، انتشار مجموعه ۵۰ جلدی «اندیشه‌مندان ایران و اسلام» را نیز در دستور کار خود قرار داد؛ مجموعه‌ای ۵۰ جلدی درباره زندگی‌نامه، شرح احوال، آرا و آثار اندیشه‌مندان ایران و اسلام که در حوزه‌های مختلفی چون فلسفه، عرفان، فقه، حدیت، هنر، ادبیات، تفسیر، تاریخ و... و. است.

این مرکز در مجموع از سال ۱۳۸۶ تا کنون ۴۴ عنوان کتاب روانه بازار نشر کرده است.

انتشارات همشهری در حال حاضر با گسترش حوزه فعالیت خود قصد دارد علاوه بر انتشار کتاب‌های تخصصی در حوزه رسانه و علوم ارتباطات و نیز مجموعه اندیشه‌مندان ایران و اسلام، به فعالیت در زمینه‌های زیر نیز بپردازد:

  • چاپ و نشر کتاب‌های مورد نیاز و ناظر به گرایش‌ها و علاقه‌مندی‌های مخاطبان، در سایر حوزه‌های علوم انسانی؛
  • فعالیت در حوزه انتشار کتاب وی‌ژه اقشار اجتماعی مختلف مانند انتشار کتاب کودک و نوجوان، انتشار کتاب دانش‌آموزی و...؛
  • فعالیت در زمینه ارائه خدمات نشر؛
  • ارائه خدمات در شبکه توزیع کتاب و محصولات فرهنگی.

کتاب همشهری

«کتاب همشهری» از دی ماه ۱۳۸۵ تاکنون به‌منظور گسترش عملی فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتباط هر چه بیشتر گروه‌های گوناگون اجتماعی با کتاب، منتشر شده است.

این کتاب‌ها در حوزه‌های گوناگون داستان، ادبیات کهن، ادبیات مذهبی، دفاع مقدس، مفاخر ایران، مهارت‌های زندگی، طنز و ... پنج‌شنبه‌های هر هفته به ضمیمه روزنامه به خوانندگان اهدا می‌شود.

www.hamshahripub.ir

کد خبر 142969
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز