همشهری آنلاین: موسسه همشهری در کنار فعالیت‌های گسترده خود، چندین شرکت راه‌اندازی کرده تا بوسیله آنها بتواند در زمینه چاپ، توزیع و ... به شکل فراگیر فعالیت کند

شرکت‌های اقماری موسسه همشهری عبارتند از: شرکت توسعه چاپ همشهری، شرکت توسعه رسانه همشهری، شرکت پیام همشهری و مرکز توسعه ارتباطات و آگهی‌های روزنامه همشهری که در زیر به آنها پرداخته‌ایم.

شرکت توسعه چاپ همشهری

خانواده بزرگ همشهری پرشمارگان ترین رسانه مکتوب کشور است، چندان که بیش از نیمی از تمامی کاغذ مصرفی مطبوعات کشور به این خانواده اختصاص دارد. از این رو برخورداری از امکانات مستقل چاپ برای چنین خانواده‌ای بسیار اهمیت دارد.

بهره برداری از چاپخانه بزرگ همشهری که در کشور بی مانند است پس از تلاش‌های بسیار در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۶ به شرکت توسعه چاپ همشهری محول گردیده است.

زمین چاپخانه در سال ۱۳۷۵ خریداری گردید و کلنگ احداث آن در سال ۱۳۸۳ و توسط شهردار وقت تهران بر زمین زده شد و عملیات اجرایی نصب تچهیزات و ماشین آلات آن تا دی ماه ۱۳۸۵ ادامه یافت.

مرحله نخست راه اندازی، نصب و به کارگیری سه ماشین چاپ حرفه‌ای تجاری آغاز شد. سپس با نصب یک دستگاه چاپ پیشرفته امکان چاپ همه صفحات روزنامه فراهم آمد.

در مجموع چاپخانه قادر خواهد بود تا ۶۰۰ هزار نسخه در روز، تمامی صفحات روزنامه همشهری را منتشر کند. در آینده ای نه چندان دور با اضافه شدن یک دستگاه ماشین چاپ ورقی کامرشال، امکان چاپ جلد مجله‌های همشهری نیز فراهم می‌شود.

اما تحول مهم هنگامی رخ می‌دهد که بخش توزیع کار خود را آغاز کند به این ترتیب نشریات همشهری مستقیما از محل چاپخانه به نشانی مراکز اصلی توزیع، شهرستان‌ها، خطوط توزیع تهران، کیوسک‌ها و مشترکان بسته بندی و ارسال خواهد شد.

شرکت توسعه رسانه همشهری

هر روزه صدها همکار همشهری در کار تولید نشریات گوناگون آن هستند. این تلاش هنگامی ثمر می دهد که حاصل کار به آسانی و سهولت، در عین حال حفظ دقت و رعایت مسئولیت، در اختیار هم میهنان در سراسر کشور قرار گیرد شرکت توسعه رسانه همشهری عهده دار این وظیفه مهم است.

این شرکت کار خود را از آذرماه ۱۳۸۵ آغاز کرده است و با عرضه روزنامه و دیگر نشریات همشهری در کیوسک‌های فروش نشریات، ایستگاه‌های مترو، فروشگاه ها، مجتمع های مسکونی و حتی فروش سیار، همراه با ارسال نشریات از طریق زمین و هوا به شهرها و شهرستان‌ها، به خوانندگان همشهری امکان می دهد که در هرزمان نشریه مورد علاقه خود را تهیه کنند.

بیش از ۱۲۰۰ نقطه در سطح شهر تهران زیر پوشش این شرکت قرار دارد. همچنین واحد توزیع شهرستانهای آن دارای ۲۹ سرپرستی استانی و ۵۴ نمایندگی در شهرهای مختلف کشور است.

چنین توان و امکانات وسیع لجستیک ، شرکت توسعه رسانه همشهری را قادر به توزیع نشریات متعدد دیگر نیز ساخته است و از این زاویه نیز همشهری دین خود را به جامعه مطبوعاتی ادا می کند.

شرکت پیام همشهری

وظیفه اصلی شرکت پیام همشهری که کار خود را از دی ماه ۱۳۷۲ آغاز کرده، کمک به استقلال مالی موسسه همشهری و در عین حال یاری رساندن به مخاطبان در حل مسائل و رفع نیازهای زندگی روزمره از طریق انتشار صفحات نیازمندی‌های صبح تهران است.

شرکت پیام همشهری نخستین گام های خود را با انتشار راهنمای همشهری برداشت.

موفقیت این راهنما و استقبال از آن - که در ابتدای کار ۱۰ صفحه به آن اختصاص یافته بود - چنان است که اکنون حجم نیازمندی‌های صبح تهران با ۷۴ دفتر در سطح تهران به روزانه ۲۱۶ صفحه بالغ گشته است.

گوناگونی نیازهای مردم ، شرکت پیام همشهری را به انتشار چند نشریه دیگر نیز ترغیب کرده است: نیازمندی‌های مناطق مختلف تهران برای استفاده اهالی هر محله و جمعه بازار برای خرید و فروش کالاهای دست دوم از جمله این ابتکارات است.

شرکت پیام همشهری، در سال ۱۳۸۶ برای اولین بار در تاریخ مطبوعات اقدام به انتشار نیازمندی‌های صبح کشور کرده است که گستره انتشار آن، تمام شهرهای کشور به غیر از تهران است.

این رسانه جدید اگر چه با متوسط ۱۰ صفحه در روز منتشر می شود، ولی با تجمیع امکانات متفرق، افق روشنی فراروی خود دارد و می تواند به رونق اقتصادی کشور یاری رساند.

مرکز توسعه ارتباطات و آگهی های روزنامه همشهری

مرکز توسعه ارتباطات و آگهی‌های روزنامه همشهری؛ مجموعه‌ای مجرب و کارآمد از دست‌اندرکاران صنعت تبلیغات کشور؛ سازمانی خصوصی است که رسالت بازاریابی، جذب و مدیریت آگهی‌های روزنامه همشهری و ضمایم خانواده همشهری را به صورت انحصاری بر عهده دارد و تاکنون نقش پررنگی در گسترش بعد تبلیغاتی این رسانه داشته است.

ماموریت مرکز: مرکز توسعه ارتباطات و آگهی‌های روزنامه همشهری وظیفه بازاریابی، جذب، کنترل و مدیریت آگهی‌های روزنامه همشهری و ضمایم روزنامه را بر عهده دارد. این مجموعه بر آن است تا با توانایی‌ها و بهره‌وری بالای مورد انتظار از یک مجموعه خصوصی، مشتری‌مداری، بررسی مداوم و شناسایی نیازهای بازار و تعریف پیوسته خدمات متناسب با بازار؛ جایگاه اول خود در عرصه رقابت در رسانه‌های مکتوب را حفظ کند.

کارایی و اثر بخشی در تبلیغات، نیاز عمده سازمان‌های تجاری در بازار رقابتی امروز است. نیازی که جهت پاسخ‌گویی به آن رسانه‌های متنوعی در تلاشند. رسانه‌های مکتوب و به ویژه روزنامه‌ها از جمله اولین رسانه‌هایی بودند که به این نیاز پرداختند. آن‌چه تبلیغات در روزنامه‌ها را با وجود شکل‌گیری شیوه‌های نوین تبلیغات هم‌چنان پا برجا نگاه داشته است؛ اثر بخشی آن است.

با تبلیغ در یک روزنامه خوش‌نام، پرتیراژ و با گستره توزیع وسیع شما در اولین ساعات روز به هزاران خانه، اداره، محل کسب و مراکز عمومی می‌روید و در معرض دید صدها هزار مخاطب و یا مشتری بالقوه قرار می‌گیرید.

روزنامه همشهری به عنوان نخستین روزنامه رنگی ایران از ابتدای تاسیس، طرحی نو در عرصه تبلیغات روزنامه‌ای پدید آورد و با گذشت زمانی کوتاه گوی سبقت را از رقبای خود ربود، به نحوی که امروزه این نشریه به مرجعی معتبر جهت انتخاب کالا و خدمات برای بسیاری کسب و کارها و یا مخاطبان عام تبدیل شده است.

موفقیت همشهری تنها در پوشش خبری مناسب، ارایه تحلیل‌های کاربردی و شیوه توزیع مناسب نیست؛ حضور پررنگ آگهی‌های بازرگانی در صفحات این روزنامه از یک سو و صفحات پرشمار نیازمندی‌های این نشریه از سوی دیگر، نشان از تلاش مناسب گروهی دارد که در این عرصه به رابطه برد _ برد میان یک نشریه پرمخاطب و یک صاحب کالای معتبر می‌اندیشد.

کد خبر 143195
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز