جمعه ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

گروه شهری: بخش‌هایی از تپه باستانی آکروپل در شوش تخریب و تسطیح شد.

آثار تاریخی

به موجب گزارش‌های مستند ارسال شده به همشهری در روزهای گذشته، شهرداری شوش برای ایجاد یک بلوار در دامنه تپه موسوم به ارگ یا آکروپل شوش، بخش‌هایی از عرصه باستانی این تپه را تخریب و تسطیح کرده است.

در تصاویر ارسال شده از سوی دوستداران میراث فرهنگی از تپه آکروپل، در اثر فعالیت ماشین‌آلات راه‌سازی، بقایایی از ‌سفال‌های خرد شده، قطعات شکسته آجر و بقایای برخی آثار باستانی مشابه بر سطح زمین مشاهده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان خوزستان ولی با تکذیب تصاویر منتشرشده به ایسنا گفت: خط فنی تعیین‌شده برای انجام اقدامات شهری اصلا جابه‌جا نشده و هیچ بیل و لودری خارج از این خط، به تپه آکروپل وارد نشده است. پرویز پورفرخی افزود: این منطقه به زباله‌دانی و محل جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و منشأ وجود مار و عقرب تبدیل شده بود.

وی گفت: هنگام جمع‌آوری نخاله‌ها به‌دلیل اینکه کارکنان شهرداری نگران بودند که خاکی از محوطه به بیرون برده شود، نخاله‌ها را روی دامنه تپه ریختند به همین دلیل، هر کسی از آنجا عبور می‌کند، تصور می‌کند روی تپه تراشیده شده است. پورفرخی افزود: هیات ژئومغناطیس دانشگاه «ماینز» آلمان به‌شکل مشترک کار خود را پاییز امسال در شوش آغاز می‌کند تا لایه‌های بخشی از محوطه بدون کلنگ‌زنی، در عمق‌های مختلف بررسی شود.

کد خبر 143577
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز