گروه شهری: آماده‌باش تمامی کارکنان حوزه خدمات شهری و بخش‌های مرتبط باعث کنترل آبگرفتگی و اثرات توفان روز پنجشنبه بود و کمتر از 8ساعت شهر برای برگزاری روز قدس آماده شد.

قائم مقام معاونت خدمات شهری تهران با اعلام این خبر گفت: تمامی کارکنان خدمات شهری آماده مقابله با مشکلات احتمالی بودند و پس از بروز توفان روز پنجشنبه تا ساعت 2صبح روز گذشته تمامی مشکلات را رفع و شهر را برای برگزاری راهپیمایی روز قدس آماده کردند.محمد احمدی بافنده با اشاره به آبگرفتگی معابر شهر تهران گفت: میزان و شدت بارندگی به اندازه‌ای بود که در بسیاری از مناطق شهر شاهد آبگرفتگی معابر بودیم که متأسفانه مهم‌ترین دلیل این آبگرفتگی‌‌ها، وجود زباله در جوی‌های خیابان‌ها بود.

وی تلاش هزاران کارگر حوزه خدمات شهری را برای رفع این آبگرفتگی‌ها قابل تقدیر دانست و افزود: حجم زیاد بارش در زمانی کوتاه به اندازه‌ای بود که به‌صورت موقت آبگرفتگی به‌وجود آمد که بلافاصله با تلاش نیروهای شهرداری این مشکل رفع شد.احمدی بافنده همچنین به مسدودکردن تونل توحید اشاره کرد و افزود: برای ایجاد محیطی امن برای تردد، خود نیروهای شهرداری اقدام به بستن راه‌های ورودی تونل توحید کردند تا بتوانند پس از رفع این مشکل مسیری امن و راحت در اختیار شهروندان قرار دهند.

قائم مقام معاونت خدمات شهری در ادامه اظهار داشت: روز پنجشنبه بسیاری از شهروندان ملاحظه کردند که هر جا مشکلی بروز کرد، یک یا چند نیروی شهرداری مشغول فعالیت برای رفع آن بودند.
وی همچنین یادآور شد: هنگامی که مدیریت فعلی، شهرداری تهران را تحویل گرفت تهران بیش از 650 نقطه آبگرفتگی داشت، اما با تلاش شبانه‌روزی این تعداد اکنون به کمتر از 100نقطه رسیده است و انتظار داریم با همکاری شهروندان این مشکلات نیز کمتر ظهور کند. احمدی بافنده در پایان افزود: مهم‌ترین دلیل آبگرفتگی جوی‌های سطح شهر تهران، وجود زباله در داخل جوی خیابان‌ها بود که متأسفانه با وجود اطلاع‌رسانی گسترده هنوز برخی از شهروندان از جوی کنار خیابان به‌عنوان محلی برای ریختن زباله‌هایشان استفاده می‌کنند.

کد خبر 144093
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز