یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

محمد ملاحسینی: هانس روبرت شولر (Hans Robert Schöler) در سال ۱۹۵۳ در تورنتو کانادا به دنیا آمد اما در سال ۱۹۶۰ به همراه خانواده به آلمان رفت و در آنجا بزرگ شد

وی در رشته بیولوژی تحصیل کرده و به عنوان پرفسور محقق در زمینه سلول‌های بنیادی شهرت جهانی دارد.

شولر از زمان دانشجویی علاقه زیادی به خصوصیاتی که باعث تمایز بین سلول‌های سوماتیک و سلول های زاینده در پستانداران می‌شوند، داشت و همین علاقه باعث پیشرفت او در این زمینه شد.

وی ابتدا به عنوان بخشی از پایان‌نامه‌اش به مطالعه فعل و انفعالات بیوشیمیایی DNA توپوایزومراز پرداخت؛ سپس در مورد نحوه عملکرد و تنظیم فاکتورهای رونویسی و نقش آن‌ها در بیولوژی تکوینی و سلولی به تحقیق ادامه داد و در آخر فاکتورهایی را که مورد بحث علوم تولید مثلی هستند مورد بررسی قرار داد.

 اهدای دومین جایزه دکتر کاظمی‌ به هانس شولر

شولر مدتی سرپرستی گروه تحقیقاتی برنامه بیان ژن در آزمایشگاه بیولوژی مولکولی اروپا (EMBL) را بر عهده داشت. سپس در سمت استاد فیزیولوژی تولید مثل در دانشگاه پنسیلوانیا و رییس مرکز تحقیقات سلول‌های جنسی و حیوانات تراریخته به کار خود ادامه داد.

همچنین او از سال 2004 به عنوان مدیر موسسه ماکس پلانک برای طب زیست مولکولی با ریاست گروه بیولوژی تکوینی و سلولی در مونستر آلمان مشغول به فعالیت شد.

وی هم اکنون استاد همکار گروه بیوشیمی در دانشگاه پنسیلوانیا، استاد تمام دانشکده پزشکی دانشگاه ویلهلمز وستفالین در مونستر آلمان، استاد همکار آزمایشگاه و عضو کار گروه عالی آلمان برای بیولوژی پیوند در درمان‌های ترمیمی (REBIRTH) در دانشکده معتبر پزشکی هانوور (MHH) است.

کد خبر 144733
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز