سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی - ابن سینا موفق به تشخیص و درمان اختصاصی بیماری‌های خانواده هرپس ویروس در کلینیک هرپس (تبخال) شدند.

herpes

درمان اختصاصی تبخال در کلینیک هرپس مرکز فوق تخصصی ابن سینا، پاسخ به نیاز بسیاری از مبتلایان به این بیماری در سراسر کشور است که در جست‌وجوی مرکزی برای کنترل و درمان این بیماری هستند. فراگیر بودن این بیماری سبب شده تا مجمع جهانی درمان هرپس (تبخال) یکی از مجامع مهم و فعال بیماری‌های عفونی در دنیا به شمار رود.

به گزارش روابط عمومی مرکز فوق تخصصی ابن سینا در کلینیک هرپس این مرکز، بیماران ضمن آشنایی با جدیدترین روش‌های پیشگیری و کنترل بیماری‌های تبخال، آبله مرغان، زونا،CMV و منونوکلئوز عفونی با آخرین روش‌های علمی و تشخیصی، تحت بررسی و درمان قرار می گیرند.

جدیدترین روش‌های تشخیصی که در تعداد معدودی از آزمایشگاه‌های کشور در دسترس است، در این کلینیک مورد استفاده قرار گرفته و متخصصان عفونی با سابقه فعالیت در زمینه عفونت‌های ویروسی قبل و حین بارداری، ناباروری و تولیدمثل به ارائه مشاوره‌های تخصصی به بیماران می‌پردازند و در موارد ضروری، بیماران از مشاوره‌های متخصصان زنان و زایمان، اورولوژی، پوست، روانپزشکی، ایمونولوژی و جنین شناسی بهره‌مند می‌شوند.

این مرکز امیدوار است که بتواند گامی موثر در راه شناخت هرچه بهتر، کنترل سریعتر و پیشگیری از انتقال این بیماری برداشته و با ارائه خدمات فوق به نگرانی‌ها و مشکلات بسیاری از افراد مبتلا به هرپس (تبخال) که سال‌هاست با این بیماری دست به گریبانند خاتمه دهد.

هرپس یا تبخال به بیماری تاولی و دردناکی گفته می‌شود که می‌تواند ناحیه لب و دهان یا دستگاه تناسلی را گرفتار کند و بر این اساس به دو تیپ I و II تقسیم بندی می شود. از آنجایی که ویروس قادر است به صورت نهفته در بدن باقی بماند، بیمار، حملات مکرر از بروز ضایعات را تجربه می کند که می تواند بسیار دردناک، مزاحم و مخل فعالیت‌های اجتماعی، شغلی و شخصی فرد باشد و تشخیص، درمان و پیشگیری از انتقال در این بیماری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. درصورت درگیری تناسلی در مادر باردار،‌ فرد مبتلا و زایمان آن باید تحت توجه ویژه قرار گیرد.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 23519 داخلی 310 (روابط عمومی) تماس بگیرند.

کد خبر 144895
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز