همشهری آنلاین: معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تدوین آیین نامه جدید شورای صنفی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: این آیین‌نامه مراحل نهایی تصویب خود را طی می‌کند و قصد داریم تا اول مهر ماه آن را به دانشگاه‌ها ابلاغ کنیم.

محمود ملاباشی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در آیین‌نامه جدید خط و مرزها و محدوده‌ فعالیت شورای صنفی دقیقا مشخص شده است، اظهارکرد: بر اساس این آیین نامه محدوده فعالیت‌های شورای صنفی، مباحث رفاهی دانشجویی است و نه آموزشی و پژوهشی.

وی با بیان اینکه درآیین‌نامه قبلی شورای صنفی، بندی وجود داشت که می‌توانست از آن جمله اینگونه تعبیر کرد که فعالیت‌ آموزشی و پژوهشی نیز در محدوده فعالیت شورای صنفی قرار دارد، اظهار کرد: در آیین‌نامه جدید محدوده‌ فعالیت شورای صنفی دقیقا مشخص شده است، به نحوی که فعالیت شورای صنفی مباحث رفاهی دانشجویی است.

معاون وزیر علوم ادامه داد: در آیین نامه جدید به عنوان نمونه آمده است که شورای صنفی نمی‌تواند دانشجویان را اردو ببرد و برگزاری اردو مربوط به معاونت فرهنگی است. همچنین شورای صنفی نمی‌تواند مسائل آموزشی و پژوهشی را دنبال کند و این مباحث نیز مربوط به شورای تعامل دانشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: طبق آیین‌نامه جدید به دانشگاه‌ها تأکید شده است که پس از ابلاغ این آیین‌نامه باید شورای صنفی را در دانشگاه خود تشکیل دهند و وزارت علوم نیز در ارزشیابی‌های معاونت‌های دانشجویی این موضوع را برای ارائه امتیاز مدنظر قرار می‌دهند.

ملاباشی در پایان خاطرنشان کرد: تصمیم داریم آیین‌نامه جدید شورای صنفی تا اول مهرماه به دانشگاه‌ها ابلاغ شود تا دانشگاه‌هایی که شورای صنفی ندارند آبان ماه انتخابات خود را انجام دهند.  

کد خبر 146052

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز