همشهری آنلاین – شهره فرجی: مصرف برخی غذاها و تغییر شیوه زندگی کمک موثری در پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه خواهد کرد.

آشنایی با 8 توصیه تغذیه‌ای برای پیشگیری ازسرطان سینه

برای پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه بهتر است توصیه‌های غذایی زیر را جدی بگیرید:

1- مصرف چربی‌ها را به حداقل برسانید.

مصرف غذاهای حاوی چربی زیاد خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد. البته این امکان وجود ندارد که مصرف چربی را کلا قطع کنید ولی بهتر است مقدار مصرف این ماده غذایی را کم کرده و مصرف لبنیات پرچرب را نیز به حداقل برسانید چرا که چربی‌های اشباع شده این نوع محصولات خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند.

2- میوه بخورید.

برای پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه، میوه‌جات مختلف را در رنگ‌های مختلف به صورت روزانه مصرف کنید. مصرف میوه‌جاتی مانند سیب، موز، پرتقال و انبه در پیشگیری از این سرطان اهمیت خاصی دارد. برای موفقیت در انجام این کار خوردن خود میوه بهتر از آب آن است.

متخصصان تغذیه مصرف انواع سبزی‌جات به خصوص گل کلم، کلم بروکلی و سبزی‌جات برگی را نه تنها برای پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه بلکه برای رسیدن به تناسب اندام نیز توصیه کرده‌اند.

4- فیبر بخورید.

مصرف فیبر در واقع مقدار استروژن را که می‌تواند منجر به افزایش سلول‌های سرطانی ‌شود را کاهش می‌دهد. مواد غذایی مانند میوه‌جات تازه، غلات کامل و سبزی‌جات از جمله سیب و اسفناج سرشار از فیبر و مواد مغذی هستند.

5- سیگار نکشید.

سیگار کشیدن می‌تواند منجر به بروز انواع سرطان‌ها از جمله سرطان سینه در زنان شود.

6- گوشت را به روش صحیح بپزید.

به توصیه متخصصان تغذیه، از مصرف گوشت قرمز و دیگر گوشت‌هایی که در حرارت بسیار زیاد پخته می‌شوند خودداری کنید. در حرارت خیلی زیاد، ترکیبات موسوم به هیتروسایکلیک تولید می‌شود که می‌تواند منجر به بروز انواع سرطان‌ها شود.

7- ویتامین D بخورید.

کمبود ویتامین D می‌تواند منجر به بروز بسیاری از سرطان‌ها شود. پس سعی کنید روزانه از غذاهای حاوی ویتامین D مانند شیر، ماست و پنیر به مقدار مناسب استفاده کنید. همچنین با مشورت پزشک نیز می‌توانید از مکمل‌های دارویی این ویتامین نیز به صورت روزانه استفاده کنید.

8- اضافه وزن خود را کاهش دهید.

سعی کنید اگر دچار اضافه وزن هستید آن را کاهش دهید چرا که زنانی که دارای اضافه وزن هستند مقدار استروژن در بدن آنان بیشتر است و تحقیقات اخیر نشان داده وجود مقدار زیاد استروژن در بدن می‌تواند موجب بروز سرطان شود.

www.ayushveda.com

کد خبر 146948
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز