او در رشته کارشناسی نقاشی فارغالتحصیل شده است و عکاسی را از سال 1362 به شکل حرفهای آغاز کرده است.
گرایش او چه در نقاشی و چه در عکاسی شیوه انتزاعی است و نمایشگاههای بسیاری از آثاردر داخل و خارج از کشور برپا شده اند.
همچنین کتابها و مجموعه عکسهای رنگی با عنوان"زل"، عکسهای فیگوراتیو با عنوان"پرسه"، تصویرگری برای کتاب "ما زیر باران در عکس گم شده بودیم" نوشته فرهاد شیری،مجموعه عکسهای سیاه و سفید با عنوان "وسعت بیواژه"و "از نقش و نگار در و دیوار شکسته" حاصل کار این هنرمند عکاس به شمار میروند.
انعطافپذیری مجید بهشتی برای شکار فرم و نشانهسازیهای جدید همیشه مخاطب را غافلگیر میکند.
اشیاء برای او واقعیت خاصی دارند، رفتار او با اشیاء گاهی چنان خودمانی است که در عکسهایش میتواند از پیش پا افتادهترین شئی نشانه تازهای بیافریند.
نشانهسازیهای جدید در عکسهای مجید بهشتی از نوع نشانهسازی است که هم در سینما و هم در نقاشی و همچنین در رمان مدرن میتوان دید.
این عکاس همواره با دید باز و در نهایت حسابگری به سراغ موضوع رفته تا برداشت درونی و ذهنی خود را از آلودگی به خطاهای بصری و بیرونی در امان نگه دارد.