پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت اپل نسخه شماره 5 سیستم عامل iOS را برای نصب برروی آی‌پد، آی‌فون و آی‌پاد تاچ منتشر کرده‌است.

apple ios5

برای دریافت این سیستم عامل که برپایه مفهوم پردازش ابری طراحی شده‌است فقط کافیست دستگاه را به کامپیوتر متصل و با اجرای آی‌تیونز برروی گزینه به روزرسانی کلیک کنید.

توجه داشته باشید که قبل از به روزرسانی از اطلاعات خود یک بک آپ بگیرید. بعد از به روزرسانی امکان بازگشت به نسخه‌های قدیمی و همچنین جیل بریک کردن دستگاه نیز وجود ندارد.

شرکت اپل سیستم عامل iOS5 را همزمان با رونمایی از آی‌فون 4S و یک روز قبل از مرگ استیو جابز، مدیر عامل این شرکت معرفی کرد.

more

 اپل از آی‌فون 4S‌ رونمایی کرد

more

 استیو جابز در گذشت

این سیستم عامل جدید با استفاده از نرم‌افزاری به نام iCloud اطلاعات کاربران را برروی فضای پردازش ابری ذخیره می‌کند و تقریباً تمام داده‌ها بدون نیاز به Sync کردن مستقیماً برروی نمایه iCloud‌ ذخیره می‌شود.

در iOS جدید مدیریت اخطارها (Notification) بسیار ساده شده و دیگر خبری از پیغام‌های مزاحم برروی صفحه نیست. می‌توانید به راحتی نحوه نمایش اخطارها را به دلخواه تنظیم کنید.

برای مثال می‌توانید بدون قطع کار برنامه‌ها در گوشه‌ای از صفحه نمایش همزمان با اجرای برنامه اخطارها را نیز مشاهده کنید.در این نسخه، یک سیستم پیام فوری به نام iMessage وجود دارد که شاید برای کاربران آی‌پد و آی‌پاد تاچ جالب تر باشد.

از سایر قابلیت‌ها و اپلیکیشن‌های این سیستم عامل به مرورگر سافاری جدید، اپلیکیشن Newsstand برای خرید و مطالعه روزنامه و مجله و ابزار ارتباطی شبکه اجتماعی توییتر نام برد.

گفتنی‌است در ساعات اولیه عرضه این سیستم عامل بعضی از کاربران با پیغام خطایی از سوی اپل با نام 3200 روبرو شدند. به گزارش وبلاگ فن‌آوری روزنامه واشینگتن پست، این خطا به علت کمبود ظرفیت سرورهای اپل و تعداد زیاد دانلود‌های همزمان کاربران است.

کد خبر 148355
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز