سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۰۴:۱۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: استاد محمدرضا شفیعی کدکنی، شاعر ،ادیب و پژوهشگر نامدار از جمله مهمانان ویژه کنسرت دوشنبه شب گروه دوستی به آهنگسازی حسین علیزاده و آواز شهرام ناظری در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران بود.

شفیعی کدکنی

به گزارش همشهری‌آنلاین  استاد محمدرضا شفیعی ‌کدکنی که شعر گون او بر اساس ساخته‌ای از زنده‌یاد پرویز مشکاتیان  در برنامه اجرایی گروه گنجانده شده بود، بعد از اتمام کنسرت به پشت صحنه رفت و با اعضای گروه دوستی از جمله شهرام ناظری و حسین علیزاده دیداری تازه کرد.

بر اساس این گزارش کنسرت گروه دوستی که تکرار اجرای مرداد ماه این گروه است در مقایسه با اجرای تابستان این گروه جاافتاده‌تر و پخته‌تر بود و از تمرینات فشرده و منسجم گروه دوستی در این فاصله حکایت می‌کرد.

تنها تغییر در اعضای گروه جایگزینی سینا‌جهان آبادی(نوازنده کمانچه) به جای سعید فرج‌پوری آهنگساز و نوازنده شاخص گروه دستان بود که در برنامه اخیر گروه دوستی حضور نداشت.

در برنامه گروه دوستی ابتدا حسین علیزاده به همراه ناظری و پژمان حدادی قطعاتی را به صورت بداهه روی اشعاری از نیما و شاملو اجرا کردند.

سپس گروه به صحنه آمدند و قطعه خزان از آلبوم شورانگیز  حسین علیزاده و دونوازی کمانچه از علیزاده و تصنیف گون از زنده‌یاد مشکاتیان را نواختند.

در بخش دوم که به صورت مرکب‌خوانی و نوازی در دستگاه راست‌پنجگاه اجرا شد،قطعاتی از علیزاده و شهرام ناظری نواخته شد که از جمله آنها نثرخوانی ناظری بر اساس متنی از بایزید بسطامی بود.

پایان بخش برنامه اجرای قطعات کردی بود که با تشویق بسیار حاضران همراه شد.

گروه دوستی امشب هم برای چهارمین و آخرین بار در طول هفته در سالن میلاد به صحنه خواهند رفت.

سپس

کد خبر 150577
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز