همشهری آنلاین: معترضان ضد سرمایه‌داری در آمریکا در دور جدید اعتراض‌های خود در سراسر این کشور خیابان‌های مناطق مختلف را مسدود و باعث ایجاد ترافیک شدند.

 پلیس آمریکا صدها معترض ضد سرمایه‌داری را دستگیر کرد

به گزارش ایسنا، دور جدید اعتراض معترضان ضد سرمایه‌داری در آمریکا در حالی برگزار شد که حدود دو ماه از آغاز فعالیت رسمی جنبش ضد‌سرمایه‌داری در این کشور می‌گذرد و معترضان با برگزاری این تظاهرات قصد دارند که نشان دهند نمی‌خواهند به اعتراض‌هایشان پایان دهند.

در تظاهرات روز پنجشنبه در نیویورک صدها تن دستگیر شدند. این تظاهرات‌های جدید در شهرهای لس‌آنجلس، لاس‌وگاس، بوستون، واشنگتن و پورتلند برگزار شد.

در این تظاهرات‌ها ده‌ها نفر دستگیر شدند و پلیس اعلام کرد که به این دلیل معترضان دستگیر شدند که خیابان‌های شهرهای مختلف را مسدود کردند و باعث ایجاد ترافیک شدند.

در نزدیکی بازار بورس نیویورک بیش از هزار معترض دست به تظاهرات زدند و فریاد می‌زدند "هر روز و هر هفته تعطیلی وال استریت". این در حالی است که نیروهای پلیس وارد عمل شدند و معترضان در نزدیکی بازار بورس نیویورک را متوقف کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از مدتی از برگزاری این اعتراض‌ها در شهرهای مختلف اعضای ائتلاف اتحادیه‌ها و گروه‌های پیش رو نیز به جمع معترضان ضد سرمایه‌داری پیوستند.

همچنین در نیویورک چند هزار نفر در میدان "منهتن فولی" تجمع و به صورت مسالمت آمیز به سوی پل بروکلین حرکت کردند. معترضان در این تظاهرات پلاکاردهایی از جمله "ما 99 درصد هستیم" حمل می‌کردند. پلیس حداقل چندین نفر را در این تظاهرات دستگیر کرد. چند هفته پیش تلاش معترضان برای عبور از پل بروکلین باعث شد تا توجه جامعه بین‌المللی به جنبش اشغال وال استریت همزمان با دستگیری بیش از 700 تن جلب شود.

اعتراض‌های روز پنجشنبه در شهرهای مختلف آمریکا دو روز پس از آن انجام شد که پلیس به زاکوتی پارک حمله کرد و چادرهای معترضان را برچید.

یکی از معترضان گفت: اکنون در مقطع زمانی سرنوشت‌سازی قرار گرفته‌ایم. باید به این اعتراض‌ها ادامه دهیم.

گفته می‌شود که حداقل 300 تن در نیویورک دستگیر شدند. این در حالی است که طی دستگیری چندین نفر به دلیل درگیری این افراد به صورت خون‌آلود به ماشین‌های پلیس منتقل شدند.

در لس‌آنجلس حدود 500 معترض ضد سرمایه‌داری تظاهرات کردند و چندین نفر نیز دستگیر شدند. در لاس وگاس 21 معترض دستگیر شدند. همچنین در تظاهرات منطقه سنت لوئیس نیز تعدادی از معترضان دستگیر شدند.

به گفته شاهدان پلیس همچنین چندین معترض را در فیلادلفیا و"مینه‌پلیس" دستگیر کرد.

در شیکاگو صدها معترض با سازماندهی گروه‌های کار و اصناف به سوی پل شیکاگو حرکت کردند و پس از رسیدن به این منطقه خیابان‌های اطراف را بستند که این موضوع باعث آغاز ترافیک سنگینی شد.

در سیاتل صدها تن از معترضان در اعتراض به سیاست‌های دولت آمریکا تظاهرات کردند و باعث بروز ترافیک سنگین در دو منطقه شدند.

کد خبر 151387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز