همشهری‌آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص خبر تاسیس سفارت اینترنتی آمریکا در ایران گفت: توسل دولت آمریکا به این ابتکار قبل از هر چیز در واقع اعتراف به اشتباه بزرگ دولت آمریکا در قطع روابط دو ملت و پشت نمودن به ملت ایران است اما ابتکارات مجازی جبران کننده این اشتباه یا آنگونه که اعلام شده است، انتقال دهنده پیام آمریکا به مردم ایران نخواهد بود.

به گزارش همشهری‌آنلاین، رامین مهمانپرست با بیان این مطلب افزود: ملت ایران در سه دهه گذشته پیام دولت آمریکا را از  طریق تحریم‌ها، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری در خلیج فارس، حمایت کاخ سفید از گروهک‌های تروریستی مانند منافقین، ریگی و تندر، مقابله همه جانبه و البته ناموفق با پیشرفت‌های تکنولوژیک دانشمندان ایرانی، ایراد اتهامات بی‌اساس و سایر اقدامات مخرب علیه ملت ایران دریافت کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: در واقع عدم دریافت پیام، مشکل دولت آمریکاست که از زمان کودتا علیه دولت مردمی در ایران در قبل از انقلاب تا کمک به ترور دانشمندان ایرانی در زمان حاضر، پیام ملت ایران مبنی بر انتخاب گزینه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در جهت سعادت و رفاه خود را نشنیده یا نشنیده گرفته است. تداوم سیاست‌های بیهوده ضد ایرانی دولت آمریکا صرفا در چارچوب این امر قابل توجیه است.

 وی به دولت آمریکا توصیه کرد: بهتر است با پندگرفتن از گذشته بطور صادقانه بدنبال تغییر رویه و رویکرد خود در قبال ملت بزرگ ایران باشد.

کد خبر 153230
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز