جمعه ۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت چند ملیتی کداک (Kodak) در سال 1889 توسط جرج ایستمن (George Eastman) تاسیس شد

شرکت کداک

جرج ایستمن (1932- 1854) در واترویل نیویورک به دنیا آمد. وی در همین شهر در حال تجربه‌اندوزی در زمینه‌ عکاسی بود که حلقه‌ فیلمی اختراع کرد که خشک، شفاف وانعطاف‌پذیر بود. ایستمن، بلافاصله اختراع خود را به ثبت رساند و در سال 1889شرکت کداک را پایه‌‌گذاری کرد.

او پس از این، نه تنها به تولید و پخش فیلم حلقه‌ای مشغول شد، بلکه دوربینی هم روانه‌ بازار کرد که چندی بعد عکس گرفتن را به سرگرمی همگانی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان بدل ساخت. شعار شرکت کداک برای تبلیغ این محصولات شگفت‌انگیز این بود: "شما دکمه را فشار دهید، ما بقیه‌ کارها را انجام می‌دهیم"!

دفتر مرکزی این شرکت که تولید کننده دوربین عکاسی، تجهیزات، مواد خام و ارائه کننده خدمات عکاسی است، در شهر روچستر ایالت نیویورک آمریکا قرار دارد.

شرکت معتبر ایستمن کداک، مخترع نخستین دوربین عکاسی دستی نیز است و این اختراع سبب فراگیری هنر عکاسی در بین عموم مردم جهان شد.

کداک از جمله قدیمی‌ترین و مشهورترین تولیدکنندگان دوربین عکاسی و تجهیزات آن است؛ به طوری که نخستین تصویر به ثبت رسیده فرود انسان بر کره ماه توسط یکی از دوربین‌های این شرکت گرفته شده است.

شرکت کداک

انواع لوگوی شرکت کداک در ادوار گذشته

شرکت عظیم و چند ملیتی آمریکایی ایستمن کداک ۱۹ ژانویه سال 2012 و پس از 123 سال فعالیت، رسما اعلام ورشکستگی کرد.

این شرکت که خودش پایه گذار فنآوری عکاسی دیجیتال بود؛ تعییرات محیطی را درست درک نکرد و از رقبای خود عقب افتاد.

شرکت کداک که در دهه ۱۹۸۰ میلادی در اوج فعالیت بود و در گوشه و کنار جهان ۱۴۵۰۰۰ کارمند داشت، سرانجام با ۱۹۰۰۰ کارمند اعلام ورشکستگی کرد.

کد خبر 157771
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز