همشهری آنلاین: عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: تا آنجا که در جریانم جریان انحرافی بیشتر در شهرستان‌ها متمرکز شده‌اند و در تهران مردم فریب آنها را نمی‌خورند، ضمن آنکه آنها با چراغ روشن آمده‌اند، ممکن است افرادی بعد از انتخابات نقاب خود را بردارند و چهره واقعی خود را نشان دهند.

حجت الاسلام جعفر شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ،حزب موتلفه اسلامی و جامعه وعاظ تهران در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی جبهه متحد اصولگرایان خواستار وحدت نیروهای اصولگرا در جریان انتخابات مجلس نهم شد و گفت: شاید اصولگرایان به وحدت برسند و با یک لیست واحد در انتخابات شرکت کنند.

وی درباره بولتن هایی که علیه آیت الله مهدوی کنی و جبهه متحد منتشر شده است گفت: اگر سلیقه‌ها متفاوت باشد، هیچ ایرادی ندارد، اما عده‌ای با این بولتن سازی‌ها خواستند با انتساب خود، جبهه پایداری را خراب کنند.

بولتن سازی علیه آیت‌الله مهدوی کنی تنها دشمن را شاد می‌کند. کسانی که به هر دلیل در انشار بولتن های غیراخلاقی علیه چهره‌های نظام سهیم باشند در جهت همسویی با دشمن حرکت کرده اند. حضرات آیات مهدوی کنی و محمد یزدی امتحان خود را به خوبی پس داده اند، از آب پاک ترهستند و هر جریان و گروهی که بخواهد آنها را تخریب کند، در اصل همسویی خود با دشمن را به اثبات رسانده است، چرا که دشمنان نظام همین را می خواهند. دشمن می خواهد روحانیت در مقابل هم قرار گیرد، در صورتی که بزرگان نظام نظر دیگری دارند و بر وحدت روحانیت تاکید می کنند، چرا باید در راهی قدم برداشت که دشمن می خواهد؟ بولتن سازی ها با هرعنوان به ضرر نیروهای انقلاب تمام می شود. آیت الله مهدوی کنی از همان ابتدا از سایر گروه های اصولگرا برای حضور در جبهه متحد اصولگرایان دعوت کرد، لذا نباید در آستانه انتخابات بین جریان های اصولگرا انشعاب و اختلاف ایجاد شود، تشکل ها می توانند در انتخابات با یکدیگر رقابت کنند اما نباید رقابت را با بولتن سازی ها و تخریب چهره های شاخص نظام و بزرگان اصولگرا گره بزنند، ضمن انکه رهبر معظم انقلاب نیز هیچگاه این بداخلاقی های انتخاباتی را نمی پسندند. نمی توان تخریب چهره های شاخصی همچون آیت الله مهدوی کنی و مصباح یزدی را توجیه کرد، این بزرگان از دلسوزان انقلاب شناخته می شوند.

شجونی در باره رقابت بین اصولگرایان و نتایج منفی ارایه فهرستهای متفاوت،  پاسخ داد: امیدوارم اصولگرایان در این دوره از انتخابات به لیست واحد برسند. البته هنوز معلوم نیست که اصولگرایان لیست های متعدد بدهند، شاید با لیست واحد در انتخابات شرکت کنند.

عده ای براین باورند که اگر لیست جداگانه ارائه شود چه ها می شود. بگذارید به جلو برویم تا همه چیز مشخص شود. باز تکرار می کنم شاید اصولگرایان به فهرست واحد ویکپارچه برسند.

وی درخصوص اینکه آیا جریان انحرافی در انتخابات شرکت کرده اند نیز گفت: تا آنجا که در جریانم جریان انحرافی بیشتر در شهرستان ها متمرکز شده اند و در تهران مردم فریب آنها را نمی خورند، ضمن آنکه آنها با چراغ روشن آمده اند، ممکن است افرادی بعد از انتخابات نقاب خود را بردارند و چهره واقعی خود را نشان دهند.

وی در  باره ارزیابی‌اش از فعالیت و تحرکات انتخاباتی‌ در کشور تأکید کرد: برخی مواقع دشمنان نظام و مردم شناخته شده و مشخص هستند ولی در بعضی شرایط نیز افرادی با نقاب وارد صحنه می‌شوند تا از این طریق به اهداف و منافع خود دست یابند. جریان انحرافی اکنون اینگونه به صحنه آمده است.

البته من نگران تحرکات و فعالیت آنها نیستم زیرا با داشتن رهبری شایسته و بصیر که خود فرموده‌اند، هرگز اجازه شکل‌گیری انحراف و ظهور و بروز آن در کشور را نمی‌دهند، این جریان و موارد مشابه آن نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با بصیرت و تیزبینی‌ خودشان همواره نظام را از انحرافات و انواع توطئه‌ها نجات داده‌اند که تبعیت مردم از ولی فقیه نیز در این میان نقش اثرگذاری در ماندگاری انقلاب داشته و دارد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در باره حضور جریان فتنه در انتخابات گفت: جریان فتنه هم در همین مسیر قرار گرفته است. تا انجایی که می دانم چهره های شاخص این جریان هم ثبت نام نکرده اند اگر هم ثبت نام کرده اند حتما در فهرست رد صلاحیت شدگان قرار دارند.

 

 

کد خبر 159291
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز