همشهری آنلاین: دبیر کل خانه کارگر از انتخاب 120 نامزد برای حضور در لیست سراسری خانه کارگر خبر داد و تأکید کرد: این امکان وجود دارد که افرادی از جبهه اصلاحات یا جریان اصولگرایی نیز در این لیست حضور داشته باشند.

علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با تأکید بر اینکه خانه کارگز قطعاً لیست انتخاباتی می‌دهد، گفت: خانه کارگر تصمیم دارد که در تهران و سراسر کشور لیست انتخاباتی ارائه دهد؛ البته در مواردی از بعضی کاندیداها حمایت می‌کنیم و در برخی حوزه‌ها نیز صراحتاً برخی نامزدها در لیست خانه کارگر قرار می‌گیرند.

وی افزود: اگر چه هنوز گزینه‌های لیست تهران مشخص نشده ولی این امکان وجود دارد که در لیست سراسری خانه کارگر افرادی از جبهه اصلاحات یا جریان اصولگرایی نیز در لیست حضور داشته باشند.

دبیرکل خانه کارگر اضافه کرد: برای خانه کارگر مهم است که بقیه گروه‌های حاضر در عرصه انتخاباتی اسفند 90 چگونه لیست‌های خود را می‌بندند.

محجوب تصریح کرد: اساس کار خانه کارگر این است که در ابتدا ببیند که چه تعداد از جامعه کارگران، کاندیدا شده‌اند چرا که برخی از کارگران در حال حاضر دچار مشکل احراز صلاحیت هستند و برخی دیگر مشکلی در این زمینه ندارند.

وی در ادامه این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: لیست‌های خانه کارگر با جبهه اصلاحات هیچ وقت ارتباط نداشته و لذا لیست امسال هم کلیتی کارگری دارد.

"قبل از انتخابات هم اعلام کرده بودیم که هر کارگری در هر نقطه از کشور که کاندید می‌شود، مورد حمایت خانه کارگر قرار خواهد گرفت؛ البته حتماً در شهرستان‌ها از شخصیت‌های سیاسی نیز افرادی در لیست‌های خانه کارگر قرار خواهند گرفت اما در مورد تهران هنوز این مسئله قطعی نشده است."

دبیر کل خانه کارگر با بیان اینکه امکان اشتراک کاندیداها بین لیست خانه کارگر و دیگر لیست‌ها نیز وجود دارد، تأکید کرد: در مورد شهرستان‌ها، هیئت‌های اجرایی خانه کارگر برای لیست‌های انتخاباتی تصمیم‌ می‌گیرند اما در عین حال ما نیز به آنها مشورت خواهیم داد.

محجوب اضافه کرد: در حال حاضر لیست انتخاباتی خانه کارگر در اکثر شهرستان‌های کشور آماده شده است، به نحوی که در مورد شهرهای کوچک تاکنون بیش از 120 نفر را برای حضور در لیست‌ها انتخاب کرده‌ایم؛ البته در مورد کلانشهرها و شهرهای بزرگ هنوز هیچ کاری انجام نشده است.

وی همچنین اظهار داشت: تمام تلاش خانه کارگر ارتقاء سطح مشارکت مردمی در انتخابات اسفند 90 است و خانه کارگر لزوماً متعهد به رأی‌آوری کاندیداها نیست بلکه معتقدیم که باید کاندیداها پایبند به مسائل کارگری باشند.

دبیر کل خانه کارگر در پایان گفت: در حال حاضر فقط برای کسانی که قرار است در لیست‌های خانه کارگر قرار بگیرند، تعیین وضعیت صورت گرفته ولی همین تعیین وضعیت هم در مورد شهرهای بزرگ نیز انجام نشده است.

کد خبر 159564
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز