همشهری‌آنلاین: سخنگوی شورای نگهبان گفت: با توجه به آمار ثبت‌نامی‌ها برای انتخابات مجلس نهم بیش از ۶۸ درصد ثبت‌نام‌کنندگان تایید صلاحیت شده‌اند که آمار تایید صلاحیت شدگان به ۳۳۲۰ نفر افزایش یافت.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره مرحله کنونی رسیدگی به اعتراض نامزدهای رد صلاحیت شده در مرحله هیئت‌های اجرایی و نظارت توسط شورای نگهبان قانون اساسی که مهلت آن فردا به پایان می‌رسد، گفت: در این مرحله و تا امروز مجموعا صلاحیت بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ و ۲۰ نفر از نامزدها تایید شده‌ است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: با توجه به اینکه فردا آخرین روز مهلت رسیدگی به شکایات نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس‏ شورای‏ اسلامی است آمار تایید صلاحیت‌ شدگان از 3320 نفر هم افزایش پیدا خواهد کرد.

به گفته کدخدایی در مرحله رسیدگی به شکایت‌ها در شورای نگهبان تاکنون ۷۶۲ نفر تایید صلاحیت شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آمار ثبت‌نامی‌ها برای انتخابات مجلس نهم بیش از ۶۸ درصد ثبت‌نام‌کنندگان تایید صلاحیت شده‌اند.

سخنگوی شورای نگهبان در خاتمه خبر داد: فردا پس از اتمام زمان رسیدگی به شکایت نامزدها اسامی نهایی به وزارت کشور اعلام می‌شود. تا توسط وزارت کشور به فرمانداری‌ها جهت ابلاغ به نامزدها ارسال شود.

به گزارش فارس آن دسته از نامزدهای انتخابات مجلس که صلاحیت آنها توسط هیئت های اجرایی و نظارت تائید شده بود، اما در مرحله بررسی در شورای نگهبان صلاحیت آنها تایید و یا احراز نشد،‌از پایان زمان مهلت فعلی رسیدگی به شکایات به مدت سه روز فرصت دارند شکایت خود را به شورای نگهبان اعلام کنند و شورا در مدت هفت روز موظف به رسیدگی به اعتراض آنها است

کد خبر 159970
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز