چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: باشگاهی که سابقه پنجاه و چهار بار قهرمانی در لیگ فوتبال اسکاتلند را دارد، اعلام ورشکستگی کرد. بنا بر اطلاعیه‌ای که در پایگاه اینترنتی گلاسگو رنجرز منتشر شده، بدهی‌ها و جریمه‌های مالیاتی عامل ورشکستگی بوده‌اند.

Glasco logo

گلاسگو رنجرز در پایگاه اینترنتی خود خبر ورشکستگی این باشگاه را تأیید کرد. دست‌اندرکاران این باشگاه با سابقه‌ فوتبال اسکاتلند امیدوارند با این روش بتوانند توان مالی باشگاه را بازآفرینی کنند.

کریگ وایت، صاحب "گلاسگو رنجرز"، روز دوشنبه (۱۳ فوریه/ ۲۴ بهمن) اطلاعیه‌ای را در این خصوص در میان هواداران تیم و نمایندگان رسانه‌ها خواند.

به گزارش دویچه‌وله، گلاسگو رنجرز باید ۴۹ میلیون پوند (بیش از ۵۸ میلیون یورو) جریمه و بدهی مالیاتی بپردازد؛ موضوعی که باشگاه را تا ورشکستگی پیش برده است.

این تیم علاوه بر این، بر اساس آئین‌نامه‌ مالی لیگ ۱۰ امتیاز هم از دست خواهد داد. فاصله‌ "رنجرها" با این حساب با سلتیک گلاسگو، رقیب دیرینه و صدرنشین جدول فصل جاری، بیشتر خواهد شد. این دو تیم در حال حاضر با ۶۵ و ۶۱ امتیاز از ۲۶ بازی در مکان‌های اول و دوم هستند. تیم اف ث مادروِل با ۴۲ امتیاز سوم است.

امکان فروش ورزشگاه و بازیکنان

گلاسگو رنجرز ظاهرا پنجمین باشگاه اسکاتلندی از زمان تشکیل لیگ برتر (۱۹۹۸) است که تلاش می‌کند از راه اعلام ورشکستگی خود را نجات دهد. بنا بر اعلام مسئولین "رنجرز"، کارشناس حقوقی امور ورشکستگی که در ۵ روز آینده به خدمت گرفته خواهد شد، بهترین گزینه را پیش روی باشگاه خواهد گذاشت.

فروش بازیکن یا اخراج کارمندان از جمله گزنه‌های محتمل هستند. فروش ورزشگاه "ایبراکس" (خانه‌ گلاسکو) یا محل تمرینات این تیم نیز از دیگر گزینه‌ها هستند.

برنامه‌ بازی گلاسکو در عین حال بدون تغییر باقی می‌ماند. این تیم روز شنبه میزبان "اف ث کلمانک" خواهد بود.

کریگ وایت سال گذشته باشگاه گلاسکو را از یک شرکت فولاد خرید و به دلیل بدهی‌های مالی فراوان تنها یک پوند بابت این خرید پرداخت. در اطلاعیه‌ اعلام ورشکستگی باشگاه آمده که مسئولیت نابسامانی‌های مالی کنونی به دوران پیش از مدیریت وایت بازمی‌گردد.

پرمیرلیگ اسکاتلند (لیگ برتر) بالاترین لیگ فوتبال باشگاهی این کشور است که "لیگ برتر کلادزدِیل-بانک" نیز نامیده می‌شود. این بانک حامی مالی اصلی لیگ برتر اسکاتلند است.

سلتیک و رنجرز، هر دو از شهر گلاسگو، مهم‌ترین و پرافتخارترین باشگاه‌های فوتبال این لیگ هستند که جام قهرمانی را دست به دست می‌کنند. گلاسگو رنجرز ۵۴ قهرمانی لیگ و ۳۳ قهرمانی جام حذفی را در کارنامه دارد. سلتیک گلاسگو هم با ۴۲ قهرمانی لیگ و ۳۴ قهرمانی جام حذفی این تیم را تعقیب می‌کند.

این دو تیم هر کدام ۶ بار قهرمان پرمیرلیگ شده‌اند. گلاسگو رنجرز در حال حاضر مدافع عنوان قهرمانی است.

 

کد خبر 160576
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز