همشهری‌آنلاین: مهران مهرنیا،مدرس تار و ردیف‌دان که برای داوری جشنواره موسیقی معلولین استان هرمزگان به شهرستان میناب سفر کرده بود،از ظرفیت بالای موسیقایی منطقه گفت و به انتقاد از بی‌اعتنایی و عدم حضور مسئولان دولتی در این جشنواره پرداخت..

به گزارش همشهری‌آنلاین مهران مهرنیا ضمن اعلام مطلب فوق گفت:هیچگاه فکر نمی‌کردم در این منطقه محروم با این پتانسیل عظیم فرهنگی مواجه شوم. آنچه که من از موسیقی جنوب ایران می‌شناختم بجز موسیقی زار و آنچه پژوهشگران موسیقی مناطق گردآوری کرده بودند، اجراهایی از موسیقی بوشهر بود که ابداّ با تجربه این سفر من قابل قیاس نیست با اینکه هنرمندان این جشنواره اکثراّ از افراد معلول جسمی و ذهنی بودند اما محتوا و بافت موسیقی اجرا شده توسط اینان نشان از بسترعظیم فرهنگ موسیقایی است که در این منطقه وجود دارد.

 به گفته مهرنیا:نوازندگان و خوانندگان با صورت‌هایی آفتاب‌سوخته و صداقت و صمیمیت چهره جنوبی، گوشه‌هایی از موسیقی استان هرمزگان را ارائه دادند که بسیار به دل می‌نشست. با وجود امکانات بسیار کم و فقر شدید در این ناحیه جغرافیایی استقبال مردم از اجراها مرا چنان به وجد آورد که قابل وصف نیست. و تازه متوجه شدم آنچه دوستان بوشهری من از موسیقی جنوب ایران در تهران و اروپا اجرا می‌کنند نمونه  کوچک از این گنجینه عظیم هنری است.

مهرنیا ابراز امیدواری کرد  با حمایت مدیران مرکزنشین ایران شاهد اجرای این هنرمندان پرتوان و خوش قریحه در تهران «بی‌نوا» باشیم و اهالی بقیه نقاط ایران از این‌همه شکوه و تنوع و رنگارنگی بی‌بهره نمانند.

موسیقی معلولان

 وی با قدردانی از مدیران بهزیستی شهرستان میناب و آقایان سبحانی و سهرابی که از هنرمندان خوش ذوق این شهرستان هستند و این جشنواره محصول تلاش اینان است  به انتقاد از غیبت معنادار مدیران استانی مثل استاندار، فرماندار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و رئیس بهزیستی استان هرمزگان پرداخت و گفت که این رفتارها  با شعار عدالت خواهی دولت به شدت در تقابل است.

 به گزارش همشهری‌آنلاین دبیری جشنواره را محمدرضا زاهدی بر عهده داشت و هیئت داوران مرکب از(مهران مهرنیا،یلد یزدانی،علی امینی و غفور عدنانی) در روزهای 25 و 26 بهمن ماه با ارزیابی کار 150 نفر و 8 گروه معلول و پنج گروه آزاد برگزیدگان بخش‌های مختلف را معرفی کردند که در زیر فهرست برگزیدگان می‌آید:

بنوازندگی: ابراهیم چابک نوازنده فلوت از گروه معراج بندرعباس
سعید برمال نوازنده نی انبان از بندرلنگه

خوانندگی: محسن خوری از بستک- مالک رنجبر از میناب

شروه خوانی: محمد شرفی از سیریک

مربی برتر معلولین: لیلا شیخ آبادی از گروه ماه منیر
گروه نوازی: گروه برتر در بخش ایینی: گروه معلولان ذهنی از توانبخشی آزادگان میناب
بخش تلفیقی: گروه معراج بندرعباس

بخش پاپ معلولین : امید آنامیس میناب

بخش پاپ(غیر معلول)
خوانندگی: مسعود جاتن
 نوازندگی: احمد بهادری نوازنده کیبورد-مسعود غلامی نوازنده درامز و  حسین میرپور نوازنده گیتار لید.
در بخش گروه نوازی هیئت داوران هیچ یک از گروه ها را حائز رتبه ندانست.

کد خبر 160810
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز