چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

گروه حوادث: شهرام جزایری عرب، متهم مشهور پرونده مفاسد اقتصادی که 5 سال قبل به اتهام اختلال در نظام اقتصادی به 30 سال حبس محکوم شده بود، روز سه شنبه زمانی که برای شناسایی اموالش عازم محل استقرار کارشناسان منتخب دادگاه بود، با اغفال ماموران محافظش فرار کرد.

برخی منابع  خبر دادند شهرام جزایری عرب که چندی پیش مجدداً محاکمه شده و قرار بود رای وی تا چند روز آینده صادر و اعلام شود،پس از فرار  روز سه شنبه  از مرزهای کشور خارج شده است.
منابع رسمی خبر  خروج جزایری از کشور  را تایید نکردند.
 با گذشت یک روز از فرار جزایری روز گذشته قوه قضائیه با تایید خبر فرار  وی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در خصوص اخبار منتشره راجع به متواری شدن شهرام جزایری عرب، متهم به تحصیل مال به طریق نامشروع و استفاده از سند مجعول و پرداخت رشوه به اطلاع می‌رساند نامبرده که در معیت مامورین مراقب به صورت تحت‌الحفظ جهت شناسایی اموال، در حال اعزام به محل استقرار کارشناسان منتخب دادگاه بوده در نتیجه اغفال مامورین، متواری گردیده است. در این اطلاعیه در توضیح اقداماتی که برای دستگیری این متهم صورت گرفته، آمده است: با گزارش فرار این متهم از سوی دادستان عمومی و انقلاب تهران حکم جلب وی به همه مراجع نظامی و انتظامی و امنیتی صادر گردیده است، ضمن آنکه مامورین مراقب وی جهت تحقیقات لازم، تحت تعقیب کیفری قرار گرفته‌اند.
تحقیقات گسترده
در همین حال اصغر جهانگیر رییس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه از آغاز تحقیقات گسترده برای دستگیری شهرام جزایری که روز سه شنبه فرار کرده بود خبر داد و درباره نحوه متواری شدن متهم از دست مامورین گفت :تحقیقات گسترده‌ای را بلافاصله پس از متواری شدن متهم پرونده شروع کرده‌ایم.
وی با بیان این که گفته می شود،نامبرده در نتیجه اغفال مامورین متواری گردیده است، افزود:چنانچه کسانی هم در این خصوص تخلف یا قصوری کرده باشند، برخورد می‌کنیم؛ ضمن این که همه مبادی خروجی کشور و مکان‌هایی که احتمال می‌دهیم متهم تردد کند را تحت نظر گرفتیم و امیدواریم با سرنخ‌هایی که دنبال می‌کنیم در ساعات آینده بتوانیم وی را دستگیر کنیم. رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه متذکر شد: آخرین اطلاعاتی که داریم شهرام جزایری از کشور خارج نشده است.
جهانگیر تاکید کرد: بازجویی از مامورین در جریان است تا نحوه و زمان فرار متهم مشخص شود. رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه خاطرنشان کرد: همه تلاش خود را از طریق همه مراجع به کار بستیم و ان شاء‌الله در ساعت‌های آینده با توجه به سرنخ‌هایی که داریم وی را جلب و به محل بازداشتگاه بازگردانیم.
 در همین حال محمود سالارکیا معاون دادستان در امور زندانیان و نظارت بر ضابطان نیز با بیان اینکه شهرام جزایری از مرزهای رسمی کشور خارج نشده است، گفت: برای جلب شهرام جزایری دستور ویژه صادر شده است اما وی از مرزهای رسمی کشور خارج نشده است.
کد خبر 16334

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز