همشهری آنلاین: بوروسیا مونشن گلادباخ این هفته بایرلورکوزن را از پیش رو برداشت. با این باخت راه‌یابی لورکوزن به جمع سه تیم برتر جدول تقریبا غیرممکن شد. این هفته سه رکورد جدید هم به ثبت رسید.

Gladbach

هوفن‌هایم 1 - اشتوتگارت ۲

نخستین دیدار هفته بیست‌وششم را اشتوتگارت شامگاه جمعه (۱۶ مارس/ ۲۶ اسفند) در خانه هوفن‌هایم به سود خود به پایان برد. مهمان این دیدار در نیمه نخست دو بار توسط ایبیزویچ، هافبک بوسنی و هرزگوین‌تبار خود، به گل رسید و کار حریف را تمام کرد. تلاش شاگردان مارکوس بابل در نیمه دوم به جبران یکی از گل‌های خورده انجامید.

بایر لورکوزن 1 - بوروسیا مونشن‌گلادباخ ۲

ستاره گلادباخ در شهرآورد غرب آلمان در این هفته مارکو رویس بود. او گل نخست تیمش را به ثمر رساند و پاس گل دوم را به دِ کامارگو داد. گل دوم گلادباخ سرمربی آرام این تیم را هم به حلقه شادمانی شاگردان کشاند. لورکوزن نیز توسط کیسلینگ و از روی یکی از معدود اشتباهات سنگربان حریف به گل رسید. این نتیجه که گلادباخ را در مکان سوم جدول نگه می‌دارد، دیوار بلندی بین لورکوزن و فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا کشید.

دورتموند 1 - وردربرمن 0

شینجی کاگاوا که فصل گذشته با پرداخت تنها ۳۵۰ هزار یورو به تیم بوروسیا دورتموند پیوست، عصر شنبه (۲۷ اسفند) و در روز تولد بیست‌وسه سالگی‌اش نهمین گل فصل خود و تگ‌گل پیروزی تیمش را به ثمر رساند. دورتموند با این حساب رکورد جدیدی در تاریخ باشگاه ثبت کرد: ۲۰ بازی پی‌درپی بدون شکست (۱۴ پیروزی). برمن در این بازی در غیاب ستاره‌های خود با جوان‌ترین تیم تاریخ باشگاه (متوسط سنی ۵/ ۲۳ سال) به میدان آمده بود.

آگسبورگ ۳ - ماینس 1

آگسبورگ در فصل جاری در خانه بسیار قدرتمند ظاهر شده است. این تیم در ۷ دیدار خانگی پیشین شکست نخورده است. هرچند این ماینس بود که گل نخست این دیدار را به ثمر رساند، اما آگسبورگی‌ها در ادامه و در مقابل دیدگان بیش از ۳۰ هزار تماشاگر نتیجه را به سود خود تغییر دادند؛ اتفاقی که برای نخستین بار در فصل جاری رخ می‌دهد. پیروزی عصر شنبه گام مهمی برای شاگردان یوس لوهوکای در مسیر ماندن در دسته برتر است.

نورنبرگ 1 - وولفسبورگ ۳

در این بازی هم زننده گل نخست در انتها بازنده میدان بود. وولفسبورگ که برای تثبیت جایگاه خود در میانه‌های جدول تلاش می‌کند، در پایان نورنبرگ را که برای راهیابی به لیگ اروپا در تکاپوست، پشت سر گذاشت. نورنبرگ میزبان بازی بی‌برنامه‌ای را به نمایش گذاشت. هم‌قطاران دژآگه (وولفسبورگ) که در بازی‌های خارج از خانه در فصل جاری ضعیف بوده‌اند، اما عصر شنبه این روند را متوقف کردند.

هرتا برلین 0 - بایرن مونیخ ۶

سنگین‌ترین شکست هفته تا پایان روز دوم را پرافتخارترین تیم فوتبال آلمان به میزبان بحران‌زده خود تحمیل کرد. بایرن مونیخ در آخرین مسابقه روز شنبه هرتا برلین را ۶ بر صفر در هم کوبید. شاگردان هاینکس در روزهای اخیر هم بازل سوئیس را در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با ۷ گل در هم شکسته بودند. این دو پیروزی امیدهای فراوانی را در دل هواداران برای خروج تیم دوم جدول بوندس‌لیگا از بحران‌های اخیر زنده کرد.

هامبورگ 1 - فرایبورگ ۳

از این هفته نبرد بقا در دسته برتر برای هامبورگ آغاز شد. این تیم که تا کنون به دسته پایین‌تر سقوط نکرده، ضعیف‌ترین باشگاه بوندس‌لیگا در خانه در فصل جاری لقب گرفته است. شاگردان فینک با یک گل آفساید از حریف عقب افتادند و در نهایت هم شکست خوردند. البته این نتیجه رکورد جدیدی برای هامبورگ ثبت کرد: تنها دو پیروزی در ۱۴ دیدار خانگی تاکنونی فصل؛ نتیجه‌ای که در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است.

دیدارهای یکشنبه

در آخرین روز از هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال باشگاهی آلمان هم مانند همیشه دو دیدار برگزار شد. در نخستین مسابقه شالکه، تیم چهارم جدول، به خانه کایزرزلاترن، آخرین تیم جدول رفت که موفق شد این تیم را با نتیجه پرگل 4 بر 1 شکست دهد. در ادامه هم کلن مهمان هانوفر بود. تیم کلن که با تنها ۲۸ امتیاز از ۲۵ دیدار تاکنونی با نامزدهای سقوط به دسته پایین‌تر فاصله چندانی ندارد، این هفته نیز با نتیجه یک بر چهار مغلوب هانوفر شد.

کد خبر 163987
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز