سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیت الله علی اکبر قره باغی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری روز سه شنبه هشتم فروردین دعوت حق را لبیک گفت.

آیت الله قره باغی

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قره باغی که از سال 1378 نمایندگی مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری را بر عهده داشت صبح امروز در شهرستان قم به رحمت ایزدی پیوست.

پیکر مرحوم آیت الله قره باغی بعد از انتقال به ارومیه فردا چهارشنبه نهم فروردین در باغ رضوان این شهرستان به خاک سپرده می شود.

مرحوم قره باغی در سال 1315 در روستای قره باغ ارومیه به دنیا آمد و تحصیلات اولیه خود را در این روستا آغاز کرد و همزمان در همان روستا در درس طلبگی نیز حاضر شد.

وی دروس مختلف طلبگی را در سال‌های بعد در تبریز و حوزه علمیه قم نزد فقهایی چون مرحوم آیت اللّه العظمی حاج سیّدحسین طباطبائی بروجردی، آیة اللّه العظمی بروجردی، مرحوم علامه طباطبایی، مرحوم آیة اللّه سیّد محمد یزدی معروف به داماد و آیت اللّه العظمی روح اللّه خمینی (ره) و دیگر استادان حوزه فرا گرفت.

عمده فعالیت‌های علمی ایشان بعد از برگشتن به ارومیّه نوشتن کتاب شریف انوارالفقاهه، حاشیه بر العروة الوثقی و تنظیم تقریرات بحث حضرت امام خمینی (ره) است.

آیت الله قره باغی در ارومیه نسبت به تأسیس بیمارستان 232 تختخوابی سیّدالشّهدا (ع) نیز اقدام کرده است که در حال حاضر خدمات مختلف پزشکی در این بیمارستان ارائه می شود.

این بیمارستان خیریّه با همیاری مردم و با زیربنای 7500 متر مربع در شش طبقه احداث شده است.

آیت الله قره باغی در سال 1359 شمسی از سوی مردم ارومیّه به نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز انتخاب شد که در آن مجلس در طرح عدم کفایت بنی صدر برای ریاست جمهوری تلاش زیادی کرد.

 

کد خبر 164214
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز