همشهری آنلاین: در هفته ۲۸ بوندس‌لیگا بایرن مونیخ از لغزش صدرنشین نهایت استفاده را برد و در ادامه موفقیت‌های ملی و بین‌المللی هفته‌های اخیر، به صدر جدول بوندس‌لیگا نزدیک‌تر شد. هانوفر هم در خانه سه امتیاز ارزشمند به دست آورد.

bundesliga

بوروسیا دورتموند 4 - اشتوتگارت 4

هفته بیست‌وهشتم بوندس‌لیگا مانند همیشه با تک‌دیدار شامگاه جمعه (11 فروردین) آغاز شد. این دیدار که به "جنون دورتموند" معروف شده قطعا از حافظه لیگ آلمان پاک نخواهد شد. بوروسیا دورتموند صدرنشین، میزبان این دیدار در ابتدا دو گل به حریف زد. شاگردان کلوپ اما در طول تنها ۸ دقیقه ۳ بر ۲ از اشتوتگارت عقب افتادند. دو گل دیگر برای دورتموند و در نهایت گل تساوی شاگردان لابادیا پرگل‌ترین تساوی فصل تا این‌جای کار را رقم زد.

نورنبرگ 0 - بایرن مونیخ 1

توقف دورتموند بیش از همه به سود بایرن مونیخ تمام شد. مونیخ در شهرآورد جنوب آلمان موفق شد نورنبرگ را پس از بیش از ۶ سال در خانه حریف شکست دهد. بایرن با این موفقیت فاصله خود با دورتموند در صدر جدول را به تنها ۳ امتیاز فروکاست. دیدار برگشت دو تیم در فصل پیش یک بر یک به پایان رسیده بود. لوئیز فان‌گال هلندی، سرمربی پیشین بایرن، پس از آن دیدار از سمت خود برکنار شد.

آگسبورگ 2 - کلن 1

آگسبورگ تنها میزبان هفته لقب گرفت که تا پایان دیدارهای شنبه پیروز از زمین خارج شد. این تیم در ۷ دیدار خانگی پیشین شکست نخورده است. آگسبورگ با اعتماد به نفس و دوندگی بی‌امان کلن را از پیش رو برداشت. تنها موقعیت جدی گلزنی مهمان در این دیدار پنالتی‌ای بود که توسط پودولسکی به نتیجه رسید. گل دوم آگسبورگ هم یک دقیقه پس از گل کلن از روی نقطه پنالتی زده شد. این پانصدمین شکست کلن در بوندس‌لیگا است.

بایر لورکوزن 0 - فرایبورگ 2

بایر لورکوزن با وجود برخورداری از امتیاز میزبانی نتوانست عصر شنبه از پس حریف میان‌جدولی خود برآید. یک گل در دقیقه هشتم و گل دوم پس از یک ساعت از آغاز بازی بار دیگر در هفته‌های اخیر شانه‌های شاگردان روبین دوت را به زمین مالید. دوت، سکاندار لورکوزن، در این دیدار مغلوب شاگردان فصل پیشین خود شد. فرایبورگ آخرین بار ۱۱ سال پیش بایر لورکوزن را در خانه شکست داده بود. این پنجمین شکست پی‌درپی لورکوزن بود.

وردربرمن 0 - ماینس 3

در دیگر دیدار عصر شنبه ماینس به برمن رفت. ستاره مهمان در این دیدار شوپوموتینگ بود که در نیمه دوم با حضور در زمین دو گل به ثمر رساند. وردربرمن هم که پیش از این با ۱۵ ضربه به دیرک دروازه حریفان، بداقبال‌ترین تیم در لیگ برتر آلمان بود، رکورد خود را به ۱۶ افزایش داد. این شکست موقعیت شاگردان شاف برای حضور در لیگ اروپا در فصل آینده را متزلزل‌تر کرد.

کایزرزلاترن 0 - هامبورگ 1

نبرد عصر شنبه دو تیم برای ماندن در دسته برتر با پیروزی مهمان به پایان رسید. این موفقیت هامبورگ را "فعلا" از جمع سه تیم پایانی جدول خارج کرد. داور این دیدار هم در ادامه اشتباه‌های فراوان داوری در این هفته، دو پنالتی را ندید؛ یکی برای میزبان و دیگری برای مهمان. کایزرزلاترنی‌ها موقعیتی دارند که تا کنون هیچ تیمی در بوندس‌لیگا پس از گرفتار شدن در آن، در دسته برتر باقی نمانده است.

هرتا برلین 1 - وولفسبورگ 4

به گزارش دویچه‌وله، دیدارهای شنبه با پیروزی پرگل "گرگ‌ها" در پایتخت به پایان رسید. در ابتدا هرتا برلین با گل دقیقه سیزدهم کوبیاشویلی، کاپیتان گرجستانی خود در خط دفاعی، از حریف پیش افتاد. گل به خودی یانکر، دیگر مدافع برلین اما کار را به تساوی کشاند. گل هلمس از روی پاس دژآگه در نیمه نخست ورق را به سود وولفسبورگ برگرداند. مانجوکیچ و هلمس در نیمه دوم هم دو گل دیگر به ثمر رساندند تا برلین همچنان در مکان هفدهم باقی بماند.

هانوفر 2 - بوروسیا مونشن‌گلادباخ 1

نبرد خطوط دفاعی دو تیم بالای جدولی هانوفر و گلادباخ به سود میزبان به پایان رسید. هانوفر در نخستین دیدار یکشنبه با شکست مهمان خود سه امتیاز حساس و ارزشمند را به دست آورد. این پیروزی شاگردان میرکو اسلومکا را به مکان پنجم جدول و موقعیت مناسبی برای حضور در لیگ اروپا در فصل آینده رساند. گلادباخ، شگفتی‌آفرین فصل جاری، در ۷ دیدار پیشین خود تنها یک پیروزی داشته و ۳ دیدار را هم با شکست به پایان برده است.

هوفن‌هایم 1 - شالکه 1

با انجام این دیدار بیست‌وهشتمین هفته بوندس‌لیگا به پایان رسید. در دومین بازی یکشنبه میزبان در نیمه نخست بهتر بود و موفق شد در همین نیمه از روی نقطه پنالتی از مهمان سفیدپوش خود پیش بیافتد. در نیمه دوم شالکه بهتر ظاهر شد و با تک‌گل هونتلار از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشید. هوفن‌هایم از زمان نشستن مارکوس بابل روی نیمکت سرمربی‌گری این تیم بسیار بهتر از ماه‌های نخستین فصل بازی می‌کند.

 

کد خبر 164573
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز