سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک هنرمند ایرانی نمایشگاه آثارش را با عنوان "قصه‌هایی که با آنها زندگی می‎کنم" در کشور سوئیس برپا کرده است.

نقاشی

به گزارش ایلنا، آثاری که مونا حکیمی در گالری ABزوریخ ارائه کرده است، برگرفته از داستان‌های اساطیر ایران و بازگوکننده جامعه‌ای است که در آن زندگی کرده است.

او با این ترکیب سنت و مدرنیته را درکنار هم قرار داده تا روایت خود را از جامعه امروزی به نمایش بگذارد.

نمایشگاه این هنرمند که باعنوان "داستانهایی که با آنها زندگی می‌کنم" از 28 مارس تا 19 ماه می (9 فروردین تا 30 اردیبهشت) در گالری AB زوریخ به نمایش گذاشته شده، بنابرگفته وی آمیزه‌ای از خاطرات گذشته، حال و آینده‌ای است که در خیال او پرسش‎هایی را از زندگی سیاسی و اجتماعی ایجاد کرده است.

مونا حکیمی درباره آثار خود می‎گوید: این آثار خاطرات خود من، رویاهای گذشته‎، واقعیت خود من و همچنین موقعیت من در درون این ساختار است که با استفاده از کلاژ، پارچه، نقاشی رویاهای خود را به زبان امروزی به تصویر کشیده‎ام.

آثار مونا حکیمی شامل نقاشی، کلاژ و نقاشی است که با استفاده از داستان پریان و اسطوره‎ای ایران همچون سیمرغ تصویرسازی‎هایی شبیه کتابهای فارسی را به نمایش می‎گذارد.

وی تصویرسازی‎های کتاب فارسی دوران تحصیل خود را الهام بخش اصلی آثارش عنوان می‎کند.

مونا حکیمی که متولد تهران و ایران است و بعداز اخذ مدرک فیزیک از ایران به آلمان رفته و در رشته هنر تحصیل کرده، او درحال حاضر آخرین آثارش را در کشور سوئیس ارائه داده است.

وی تاکنون در نمایشگاه‎های گروهی مختلفی برای ارائه آثار خود شرکت کرده که در کشورهایی چون آمریکا، آلمان و سوئیس به عنوان یک هنرمند ایرانی کارهایش را درمعرض دید قرار داده است.

گالری AB سوئیس دارای دو شعبه در زوریخ و لوسرن است که آثار ارائه شده در این گالری بیشتر از کشورهای خاورمیانه و به خصوص هنرمندان ایرانی است.

این گالری با هدف ارائه آثار هنر معاصر در کشورهای اسلامی در کشور سوئیس تاسیس شده و تاکنون هنرمندان زیادی از طریق این گالری به کشورهای اروپایی معرفی شده‌اند.

 

کد خبر 164724

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز