جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین - محمد ملاحسینی: آب گرم گرم گیوی در حدود 5 کیلومتری شهر گیوی کنار جاده اردبیل - خلخال در بالای کوه قرار دارد

آبگرم گیوی - اردبیل

این آبگرم در ارتفاع 1720 متری از سطح دریا واقع شده و میزان آبدهی آن 2 لیتر در ثانیه و دمای آب 52 درجه سانتی گراد است.

ایستی سو (آب گرم گیوی) برای معالجه امراض پوستی و مفصلی مثل رماتیسم و درد مفاصل مفید است و از تاسیسات مناسبی برخوردار است.

به نظر می‌رسد ایستی سو از برخورد در رشته‌های آهکی و توده آذرین بوجود آمده باشد، که برای بیماری‌های اعصاب، متابولیکی، پوستی و گوارشی مفید ‌است.

این آب گرم یکی از زیباترین مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی در سرزمین گیوی به شمار می‌رود همه ساله در ایام نوروز، مسافران زیادی از شهرهای دور و نزدیک و گردشگران خارجی را به خود جلب می‌کند.

این آب گرم در مسیر جاده خلخال به اردبیل قرار دارد و با توجه به این که رودخانه زیبای گیوی چای و باغ‌های 2 طرف رودخانه نیز در مسیر این جاده و در پایین دست آب گرم قرار دارند باعث بوجود آمدن مجموعه زیبا و طبیعی گردشگری در این منطقه شده که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

منطقه خلخال شامل دو شهرستان خلخال و کوثر می‌باشد. در این دو شهرستان در مجموع 5 آبگرم معدنی شناسایی شده است که دو چشمه به نام‌های ایستی سو (آبگرم گیوی) و داش حمام در شهرستان کوثر و 3 چشمه به نام‌های آبگرم گرمخانه و آبگرم خوشنامه و آبگرم تیل در شهرستان خلخال می‌باشد.

کد خبر 167010
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز