جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بحران مالی بسیاری از خانواده‌های یونانی را وادار کرده جزایر کوچکی را به فروش گذارند که چند سده است در تملک خود دارند.

جزیره

خبرگزاری اتریش از آتن گزارش داد، حالا خاندان شیخ حمد آل ثانی امیر قطر بخش بزرگی از این جزایر را خریداری کرده‌اند. گفته می‌شود آنها اول آوریل جزیره‌ای حدود چهار کیلومتر مربعی را در دریای ایونی به مبلغ پنج میلیون یورو خریداری کردند.

سخنگوی شورای شهر جزیره ایتاکا روز جمعه اعلام کرد: جزیره اوکسیا فروخته شده است.

خریدار این جزیره یک شرکت سرمایه گذاری قطری معرفی شده است که همه نشانه‌ها حکایت از آن دارد که متعلق به خاندان سلطنتی قطر است.

یک خانواده یونانی این جزیره عاری از سکنه را به فروش رسانده است. بخش بزرگی از این خانواده اکنون به استرالیا مهاجرت کرده است.

دمیتریس وویاتزیس، دلال ملک آتنی گفت: فهرست جزایر کوچکی که در یونان برای فروش گذاشته شده طولانی است. در بین این فهرست تعدادی قطعات ممتاز هم دیده می‌شود. در صدر این فهرست جزایر صخره‌ای پاتروکلوس است که در نزدیکی معبد مشهور خدای دریاها واقع است. این جزیره حدود 250 کیلومتر مربعی فقط 850 متر با سواحل آتن فاصله دارد و 100 میلیون یورو قیمت گذاری شده است.

دو جزیره دیگر در دریای ایونی با نام‌های پرووادی و مودی هم برای فروش گذاشته شده‌اند. این جزایر بین یک تا سه میلیون یورو قیمت گذاری شده‌اند.

فروش این جزایر در حالی باب شده که یونانی‌ها به خاطر تدابیر اقتصادی دولتشان در سه سال گذشته شاهد کاهش حدود 25 درصدی درآمدها بوده‌اند.

کد خبر 167976
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز