دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

گروه دانش و سلامت - حمید ضیایی‌پرور: اطلاعات ثبت شده در سایت ساماندهی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لو رفت.

به گزارش همشهری، سایت ساماندهی به نشانی www samandehi.ir مرجع ثبت اطلاعات وب‌سایت‌های ایرانی است و همه مدیران و مالکان سایت‌های ایرانی به موجب قانون باید اطلاعات خود شامل شماره‌های تلفن و نشانی‌های تماس و ویژگی‌های فنی سایت را در این سامانه اینترنتی ثبت کنند.

اما آنطور که خبرنگار ما کسب اطلاع کرد مسئول سابق آی‌تی مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که مسئولیت دسترسی به پانل این سایت و تعریف شناسه‌های دسترسی برای سایرین را بر عهده داشته است برای فرد دیگری نیز دسترسی تعریف کرده و اکنون چند ماه بعد از تغییرات مدیریتی در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد، این اطلاعات مورد بهره‌برداری گروهی قرار گرفته که درصدد راه‌اندازی یک تشکل مرتبط با فناوری اطلاعات است.

یک مقام مسئول در مرکز رسانه‌های دیجیتال در گفت‌وگو با خبرنگار ما با تایید این خبر اظهار داشت: مدیر آی‌تی این مرکز برکنار شده است. در همین حال این مرکز در اطلاعیه رسمی خود روی سایت اینترنتی‌اش، تشکل مذکور را فاقد مجوز اعلام کرده و تاکید کرده است: هیچگونه ارتباطی بین این مرکز و تشکل مذکور وجود ندارد.

مدیر سایت پرشین‌بلاگ که یکی از شرکت‌کنندگانی است که در نشست اول این تشکل حضور پیدا کرده به خبرنگار همشهری گفت: در این نشست مدیران حدود 40 سایت کاربر محور حضور داشتند و چون دعوت از سوی یکی از اعضای کمیته فیلترینگ صورت گرفته بود تصور ما این بود که قرار است در این باره صحبت شود، لذا همه مدیران سایت‌ها نسبت به این مسئله حساسیت داشته و در نشست حضور پیدا کردند.

کد خبر 170436

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز