در دهه‌های60 و 70، مطبوعات ورزشی مقصر ناکامی‌های استقلال را پدیده‌ای به نام «هیولای درون» می‌دانستند.

فوتبال - تیم پرسپولیس

استقلال مدتی است که از شر این هیولای درون خلاص شده و به‌نظر می‌رسد این روزها پرسپولیس با هیولای درونش مبارزه می‌کند. سرخ‌پوشان، لیگ یازدهم را در حالی با عنوان دوازدهمی به پایان بردند که تا پیش از بازی‌های هفته پایانی در جایگاه پانزدهم جدول بودند و قطعا این عملکرد ضعیف تنها دلایل فنی ندارد. آنچه مطبوعات ورزشی در سال‌های قبل هیولای درون می‌نامیدند، همان حاشیه‌ها و اختلافات درونی است که در سال‌های اخیر سراغ پرسپولیس رفته و رویانیان، مدیر عامل این باشگاه از آن به‌عنوان عوامل بیماری‌زا یاد کرده است. کار حتی به جایی رسید که پرسپولیس با همه طرفدارانش تا آستانه سقوط پیش رفت و بدترین فصل سال‌های اخیرش را تجربه کرد.

پرسپولیس در فصول اخیر تغییرات بی‌پایانی را تجربه کرد و نتیجه این تغییرات تنها تضعیف تیم بود. مدیران عاملی که دوره کاری بعضی از آنها حتی به یک فصل هم نرسید، هرکدام تیم جدیدی از مشاوران، لیدرها، مربیان و بازیکنان را وارد باشگاه کردند که این روزها هرکدام از آنها ادعای سهم دارند.

پرسپولیس لیگ یازدهم را با مدیریت حبیب کاشانی شروع کرد و او صندلی سرمربیگری را پس از جنجال زیادی که بر سر جدایی علی دایی به‌پا شد، به حمید استیلی سپرد. استیلی سال‌ها به‌دنبال این پست بود ولی خیلی زود متوجه شد که چه ماموریت سختی دارد. اعتراض‌ها به این مربی جوان از هفته اول و تساوی با ملوان شروع شد و هواداران به تشویق علی دایی پرداختند. با شروع ضعیف پرسپولیس، این اعتراضات بازی به بازی بیشتر می‌شد و کار به جایی رسید که جدایی استیلی اجتناب‌ناپذیر به‌نظر می‌رسید.

در این وضعیت جدایی کاشانی از پرسپولیس که در آن شرایط سخت یکی از معدود حامیان استیلی بود، کار این مربی را سخت‌تر کرد. محمد رویانیان، مدیرعامل جدید که در شروع مدعی شد به استیلی فرصت خواهد داد، همزمان مذاکره با گزینه‌های خارجی را هم شروع کرد تا دستیار سابق دنیزلی و آری‌هان متوجه شود دیر یا زود باید با این نیمکت خداحافظی کند.

استیلی در لیگ برتر تا هفته پانزدهم دوام آورد و شکست یک بر صفر مقابل تراکتورسازی که این تیم را به رده نهم فرستاد، آخرین حضور لیگی او بود. اما آنچه حکم برکناری استیلی را قطعی کرد، شکست 3 بر صفر مقابل استقلال در جام حذفی بود و دیگر هیچ راه برگشتی باقی نگذاشت. رویانیان بلافاصله عاشوری، دستیار دنیزلی را به‌عنوان مربی موقت انتخاب کرد و همزمان مذاکرات جدی با گزینه‌های خارجی را کلید زد. نظر باشگاه بیشتر از همه روی دنیزلی بود و در نظرسنجی سایت باشگاه هم اکثر هواداران به او رأی دادند تا باشگاه مصمم شود سرمربی ترک را به تهران بیاورد.

دنیزلی در شروع گفت که برای متحول‌کردن پرسپولیس 5 بازی فرصت می‌خواهم ولی با گذشت زمان متوجه شد که مشکلات این تیم بسیار حاد است. پرسپولیس در لیگ برتر پرنوسان بود و هربار که هواداران با یک برد به کسب سهمیه لیگ قهرمانان امیدوار می‌شدند، شکست بعدی تیم را به میانه جدول برمی‌گرداند. البته پرسپولیس در آسیا فراتر از انتظار ظاهر شد و با پیروزی‌های پرگل تبدیل به مدعی جدی سرگروهی شد. در لیگ برتر اما سیر نزولی این تیم ادامه داشت و مشکلات درون دروازه و خط دفاعی و شروع اختلافات کریمی با کادر فنی، منجر به سریال 3شکست 4 گله این تیم شد که این تیم را به رده پانزدهم فرستاد.

پرسپولیس اما درنهایت فولاد را برد تا لیگ برتر را با رده دوازدهم به پایان برساند.پرسپولیس حالا در آستانه یک خانه‌تکانی دیگر قرار دارد و هواداران منتظرند که پس از 4سال ناکامی در لیگ برتر، با دنیزلی به‌عنوان یک مدعی جدی وارد لیگ دوازدهم شوند. پیش از این اما رویانیان باید حاشیه‌های تیمش را کاملا از بین ببرد. او در جمع بازیکنان گفته که می‌داند چه کسانی علیه تیم هستند و در فصل آینده اجازه حاشیه‌سازی‌ به آنها نخواهد داد. اشاره او به مربیان سابق پرسپولیس است که برخی از بازیکنان فعلی تیم را منتسب به آنها می‌دانند. به هر حال کلید نجات از این وضعیت، ساختن تیمی یکدست برای فصل آینده است، وگرنه نه دنیزلی و نه هیچ مربی دیگری توان موفقیت با تیمی که در آن چند دستگی باشد را ندارد. هیولای درون پرسپولیس را باید پیش از لیگ دوازدهم کشت.

کد خبر 170497

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز