مهدی تهرانی: فیلم افتتاحیه کن 65، همین کمدی درام عاطفی در قلمرو طلوع ماه نام دارد. وس اندرسون را بیشتر با انیمیشن "آقای فاکس شگفت انگیز" و هم چنین "رویال تننبامز" می‌شناسید. دو فیلمی که باعث شدند وس اندرسون دوبار نامزد دریافت جایزه اسکار شود.

البته این فیلم ها هیچ ربطی بهم ندارند. انیمیشن "آقای فاکس شگفت انگیز"یک کارتون مفرح بود که اندرسون برای ساخت و تهیه‌اش نامزد دریافت اسکار 2009 شده بود و "رویال تننبامز"محصول 2002 نیز یک کمدی سیاه تاثیرگذار در باره یک خانواده آمریکایی که پدرشان از شغل دربانی هتل اخراج می‌شود و مصیبت‌هایش آغاز. فیلمی که برای فیلمنامه‌اش، وس اندرسون به طور مشترک با اوون ویلسون نامزد اسکار فیلمنامه شده بود.

از 6 فیلم بلندی که اندرسون ساخته اگرچه عمده آنها کمدی‌های خانوادگی به شمار می‌آیند اما رگه‌های سیاه و تند و چالش برانگیزشان بیشتر به چشم می‌آیند و همین ویژگی‌ها باعث شده آثار اندرسون را تماشاگران جدی بگیرند. با این همه کارگردان "در قلمرو طلوع ماه" اولین حضورش را در کن تجربه می‌کند وباید گفت این تجربه بسیار برایش لذت بخش خواهد بود چرا که کن 65 با نمایش فیلم او آغاز می‌شود.

داستان "در قلمرو طلوع ماه"بسیار جذاب است.قصه در سالهای دهه 60 روی می‌دهد و شرح مسافرت های اردویی دو کودک است.دختر و پسری که بسیار باهم دوست هستند.این اردوی پیشاهنگی که بوسیله کلانتر منطقه ساماندهی شده البته خالی از مخاطرات نیست و حوادث گوناگونی را برای آنان به دنبال دارد.از سوی دیگر در حالیکه بچه ها به همراه گروه مشغول انجام اردویشان هستند پدر و مادر هایشان نیز در بدر به دنبال آنها می‌گردند...

به این نامه ها توجه کنید:بروس ویلیس،بیل موری،فرانسیس مک دورمند،ادوارد نورتون،هاروی کایتل و تیلدا سوینتون.اینها بازیگران کمدی درام "قلمرو طلوع ماه"هستند.که حضور همین غول ها به یکی از نقاط قوت فیلم اندرسون تبدیل شده است. نظرسنجی‌ها و پیش بینی‌های امروز (یعنی یکروز قبل از افتتاح کن 65 ) نشان می‌دهد که فیلم افتتاحیه از پرمخاطب‌ها خواهد بود. روندی که برای فیلم سال پیش در افتتاحیه کن 64 روی داد نیز همین بود."نیمه شب در پاریس"اثر وودی آلن واقعا در کن 64 درخشید و مورد توجه قرار گرفت. ممکن است وس اندرسون نیز در اولین حضورش در کن شگفتی ساز هم بشود.

وس اندرسون

کد خبر 170620
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز