همشهری آنلاین - محمد ملاحسینی: سالن بسکتبال لندن یا بسکتبال آرنا (Basketball Arena) سالنی مجهز است و در شهر لندن قرار دارد

این سالن که مخصوص مسابقات رشته بسکتبال است، در مجموعه پارک المپیک لندن ساخته شده و مسابقات این رشته ورزشی در المپیک تابستانی لندن در آن برگزار می‌شود.

سالن بسکتبال آرنا در مدت حدود 15 ماه ساخته و در ژوئن سال 2011 به شکل رسمی افتتاح شده است. گرداننده این سالن که 12هزار نفر گنجایش دارد، کمیته برگزارکننده بازی‌های المپیک و پارالمپیک لندن است.

طرح ساخت این سالن مخصوص بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ داده شده در مدت ۱۵ ماه مراحل ساخت آن به اجرا درآمده و در ژوئن ۲۰۱۱ به پایان رسیده است. سالن بسکتبال آرنا بزرگترین سالنی است که تا به حال برای بازی‌های المپیک طراحی شده است.

این سالن در بلندترین قسمت 35 متر ارتفاع دارد. نمای خارجی آن ادامه پوسته چادری است که برای پوشش سقف سالن استفاده شده و توسط نورهایی که در پشت این چادر قرار دارد می‌تواند کل استادیوم به رنگ‌های متفاوتی تغییر رنگ دهد.

ویژگی منحصر به فرد این سالن موقتی و قابل جابجایی بودن آن است. به طوری که بعد از بازی‌های المپیک می‌توان این سالن را با سرعت جمع‌آوری و در نقطه‌ای دیگر برپا کرد.

ساخت این استادیوم در اکتبر 2009 آغاز شد و در مارچ 2010 بنا کردن حدود 1000 تن استیل فریم شروع شد و در جون 2011 ساخت این استادیوم به پایان رسید.

این سالن در طول بازی‌های المپیک لندن و در یک مقطع زمانی 22 ساعته بعد از پایان بازی‌های بسکتبال برای میزبانی بازی‌های نیمه نهایی و فینال هندبال، تغییر شکل می‌دهد.

این کار با بیرون بردن حلقه های بسکتبال و جایگزاری دروازه‌های هندبال و همچنین تعویض کفپوش تکمیل می‌شود و مسئولان برگزاری برای این کارها تنها 22 ساعت زمان دارند.

همچنین در طول بازی‌های پارالمپیک آن‌ها فقط 12 ساعت زمان دارند تا سالن را پس از بازی‌های بسکتبال با ویلچر برای بازی‌های راگبی با ویلچر آماده کنند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۸