همشهری آنلاین: در میان پنج برنده جوایز سال 2012 برترین پایان‌نامه‌های دکتری علوم شناختی، نام یک محقق زن ایرانی نیز به چشم می‌خورد.

به گزارش ایسنا، دکتر نازبانو نوذری، رساله دکتری خود را در سال 2011 در دانشکده روان‌شناسی دانشگاه ایلینویز با عنوان «آیا برای یافتن اشتباه به درک نیاز است؟ شرحی بر پایه ناسازگاری از پایش تولید گفتار» به پایان رساند.

نوذری در سال 2005 (1386) از دانشگاه علوم پزشکی تهران فارغ‌التحصیل شد. وی در سال 2006 به دانشگاه ایلینویز رفت و پایان‌نامه کارشناسی ارشد او در سال 2009 جایزه «آکادمی Aphasia» را دریافت کرد.

نوذری، هم‌اکنون به عنوان پژوهشگر مهمان پسادکتری در دانشکده روان‌شناسی دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا کار پژوهشی انجام می‌دهد.

انجمن علوم شناختی آمریکا با همکاری بنیاد «رابرت جی. گلوشکو» و «پاملا ساموئلسون» در سال 2010 جایزه سالیانه تازه‌ای را برای پایان‌نامه‌های درخشان در زمینه‌های علوم شناختی در نظر گرفت.

برندگان امسال این جایزه از دانشگاه‌های ام.آی.تی.، جانز هاپکینز، ایلینویز و کالج لندن هستند که در کنار دریافت تقدیرنامه هر یک مبلغ 10 هزار دلار نیز دریافت می‌کنند.

اعطای این جوایز همچنین در سی و چهارمین کنفرانس سالانه انجمن علوم شناختی که در اواخر تابستان امسال در ساپورو ژاپن برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد.

بنا بر اعلام انجمن علوم شناختی امریکا، هدف از اعطای این جوایز، تشویق دانشجویان به انجام تحقیقات میان رشته‌‌یی برای درک مغز و سیستم‌های هوشی است.

کد خبر 172165

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز