مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: مصالح ساختمانی همان موادی که برای ساخت‌وساز استفاده می‌شوند، از چنان تنوعی برخوردارند که هر روز شاهد نوع جدیدی از آن‌ها در بازار هستیم.

بسیاری از موادی که به صورت طبیعی ایجاد می‌شوند (مانند رس، ماسه، چوب، سنگ و حتی شاخ و برگ‌های کوچک و برخی از مواد ساخته شده توسط انسان) همه به نوعی در ساخت‌وساز استفاده می‌شوند.

سرعت ساخت و ساز مانند ساخت ساختمان 6 طبقه در 24 ساعت! و موفقیت چینی‌ها در ساخت هتلی 30 طبقه در 15 روز و این که می‌خواهند مرتفع‌ترین آسمانخراش 220 طبقه را در عرض 4 ماه بسازند، صرفا به دلیل نوع مصالح به کار رفته در آن‌هاست.

امروزه تولید مصالح ساختمانی به صورت یک صنعت درآمده‌ و مشاغل زیادی مانند نجاری، لوله‌کشی، سقف‌سازی و عایق‌کاری را به وجود آورده‌ است.

مصالح ساختمانی شامل:

آجر، خاک، گچ، سنگ، فلزها، پلاستیک‌ها، چوب، شیشه، آهن، فولاد، میلگرد، کامپوزیت‌ها،بتن، سیمان، دوغاب، ملات، ملات، مواد عایق، ایزوگام، قیر، سرامیک، پارکت، کاشی، لیکا و ...

همگی نقش خاص خود را در ساخت و استحکام یک بنا دارند و این هنر سازندگان و طراحان است که چطور از مجموع درست و به جای آن‌ها در ساخت بنایی زیبا و منحصر استفاده کنند.

به امید آن که گردآوری آن‌ها به صورت یک‌جا، منبع قابل استفاده‌ای برای دوستداران این صنعت باشد.

کد خبر 172834
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز