دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: فناوران یک شرکت دانش‌بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، موفق به طراحی و تولید "واکر پیش‌برنده" بیماران ضایعه نخاعی شدند

واکر

به گزارش ایسنا، به گفته مجریان طرح، بیماران ضایعه نخاعی و فاقد توانایی حرکتی، جهت حفظ تعادل و ثبات حرکتی و نیز کمک به انجام تمرین راه رفتن نیاز به واکر دارند که متاسفانه نمونه‌های موجود در بازار متناسب با وضعیت جسمی این افراد نیست.

واکر ساخت محققان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به دلیل دارا بودن طول و عرض مناسب و قرار گرفتن بیمار درون واکر و نه بیرون از آن، به لحاظ حفظ تعادل کمک موثری به فرد می‌کند.

وجود ترمز دستی در چرخ جلو واکر و ترمز خودکار در چرخ‌های عقب، وجود صندلی پرتابل در عقب که تاکنون در هیچ واکر ویژه بیماران ضایعه نخاعی نبوده است، امکان تاشدن و کاهش حجم و طول و قابلیت حمل و نقل در صندوق عقب خودرو و وجود پنج حلقه چرخ سایز 12.5 که احتمال سقوط به طرفین یا جلو و عقب را کاملا مانع می‌شود از مهمترین شاخصه‌های این واکر است.

این واکر تاکنون برای استفاده حدود 30 بیمار ضایعه نخاعی ساخته و به شش استان کشور ارسال شده است؛ همچنین تحقیقات لازم جهت استفاده از موتور الکتریکی در این واکر به منظور کاهش انرژی مصرفی توسط بیمار و افزایش مسافت طی شده در شرکت تولیدکننده در حال انجام است.

کد خبر 174372
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز