همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: ما با قاطعیت می‌گوییم که می‌توانیم تمامی اهداف متحرک را با استفاده از موشک‌های بالستیک به صورت صد در صد مورد هدف قرار دهیم.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت سوم شعبان سالروز میلاد امام حسین(ع) که به نام روز پاسدار نامگذاری شده است با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در خصوص توانمندی‌های موشکی سپاه در مقابله با تهدیدات احتمالی اظهار داشت: ما در طراحی راهبردی خود شعاعی را به نام شعاع بازدارندگی تعریف کرده‌ایم که تمامی منافع راهبردی دشمن در منطقه را مربوط می‌شود تا بتوانیم در صورت نبرد جنگ را در هر سطحی مدیریت کنیم.

سلامی با بیان اینکه تولیدات ما در دو زمینه کمی و کیفی در حال رشد و توسعه است اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های مهم مد نظر ما در زمینه کیفی مربوط به دقت موشک‌ها است که یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم محسوب می‌شود.

وی موشک را یک هویت سیاسی با شکل فیزیکی و هندسی عنوان کرد و افزود: این موشک باید بتواند با دقت بسیار بالا اهداف خود را که گاهی متحرک و گاهی ثابت هستند مورد هدف قرار دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما باید در صورت لزوم این توانایی را داشته باشیم که واحدهای عظیم‌الجثه دشمن در دریاها را هدف قرار دهیم تصریح کرد: امروز به این دستاورد رسیده‌ایم و من در مورد کشورهایی نظیر آمریکا و روسیه که در زمینه موشکی پیشتاز بودند با تردید می‌گویم اما در مورد کشور خودمان قاطعانه می‌گویم که ما با موشک‌های بالستیک که به صورت منحنی عمل کرده و در هنگام ورود به جو چند برابر صوت سرعت دارند و به ندرت می‌توان آنها را رهگیری و منهدم کرد، می‌توانیم تمامی اهداف متحرک را به صورت صد در صد مورد هدف قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، سلامی با بیان اینکه در مورد اهداف ثابت نیز ما می‌توانیم به همین صورت عمل کنیم خاطرنشان کرد: در سایر اجزای قدرت دفاعی نیز ما قادر هستیم هم استراتژی دشمن و هم منافع حیاتی او را در هر نقطه دلخواه در همان سطحی که عمل می‌کند مورد تهاجم قرار داده و به گونه‌ای عمل کنیم که مدیریت کنترل تصاعد درگیری در اختیار ما باشد.

سلامی با تأکید بر اینکه امروز موشک‌های ما از لحاظ برد قدرت تخریب، سرعت آماده‌سازی، دقت و تمامی اقتضائات عملیات پیشرفت چشمگیری داشتند اظهار داشت: ذخایر دفاعی ما آنقدر زیاد است که گاهی برادرانمان در نیروی هوا فضای سپاه برای نگهداری آنها از لحاظ مکان و ظرفیت با محدودیت مواجه می‌شوند.

وی در خصوص توان موشک‌های دریایی نیز اظهار داشت: موشک‌های کروز ما که در اختیار نیروی دریایی سپاه است نیز از لحاظ برد، دقت، رادار گریزی، و چابک‌سازی از قابلیت‌های بسیار بالایی برخوردار است و این موشک‌ها را می‌توان در بردهای مختلف از سکوهای مختلف با دقت بالا به سمت هدف شلیک کرد.

کد خبر 174939
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز